Dosarul de dauna a fost solutionat intr-o perioada de sase luni de zile, desi constatarile care trebuiau realizate au fost intarziate cu doua luni, din cauza conditiilor meteorologice. "Practic, instrumentarea daunei a durat doar patru luni, in conditiile in care vorbim despre un dosar complex, in care a fost nevoie de expertize tehnice si de tot soiul de alte lucruri. Tot anul trecut, compania noastra a gestionat o dauna in valoare de 35.000 de euro pentru un client din zona de real estate, dar am fost implicati si in dosare de dauna de credit comercial sau de auto. Si aici ma refer la daune totale si nu la cele de mici dimensiuni", declara Victor Sraer (foto), managing partner Otto Broker.

Potrivit acestuia, cel mai complicat dosar de dauna auto gestionat de Otto Broker, in 2013, a fost reprezentat de o dauna totala, intr-un accident soldat cu victime. Clientul Otto Broker era o companie din Romania, al carei autovehicul era condus de un cetatean strain. Vinovat in cazul acestui accident a fost un tert, al carui sofer era tot un cetatean strain, care avea domiciliul in Marea Britanie. Masina vinovatului era inmatriculata in Marea Britanie dar nu avea o polita RCA valabila.

"Cand nu exista RCA, lucrurile se complica. Fiind vorba si despre un accident cu victime, s-a inceput si o ancheta penala. Dauna a fost de mari dimensiuni si a avut un deviz complicat, intins pe mai bine de sapte pagini. Din fericire, am colaborat foarte bine cu asiguratorul iar dosarul a fost finalizat in mai putin de 2 luni, cu toate termenele impuse de ancheta penala declansata in legatura cu victimele. Daca mi-ar fi cerut cineva sa imaginez o dauna auto complicata, nu cred ca as fi reusit sa exemplific printr-un astfel de caz", spune Sraer.

Otto Broker este prima companie de brokeraj de asigurare infiintata in Romania dupa aparitia Legii 32/2000, care reglementeaza activitatea din piata de asigurari. Lansata ca o firma specializata strict pe segmentul corporate, Otto Broker a intrat in anul 2003 pe zona de retail prin implementarea unui proiect de vanzare a RCA in centrele comerciale. Ulterior, compania si-a dezvoltat divizia de retail, dar a mentinut si partea dedicata clientilor corporate.

Citeste si:

"Am continuat sa oferim servicii de calitate clientilor pe care ii aveam in portofoliu pe segmentul corporate si am reusit sa ii pastram pe toti. De la infiintarea companiei si pana in prezent, rezultatele noastre au crescut in fiecare an. In ultimii doi, am inceput sa punem din ce in ce mai mult accent pe divizia corporate si pe caracterul companiei de broker generalist, care acopera si zona corporate si zona de retail. Realizam acest lucru prin doua divizii separate, pentru ca este nevoie de oameni cu competente diferite si sunt anumite specificitati de care trebuie sa tinem cont", explica Victor Sraer.

In prezent, divizia corporate se apropie de 25% din cifra de afaceri a Otto Broker, in crestere de la 12%, cat reprezenta in urma cu patru ani. Pentru acest an, potrivit lui Victor Sraer, compania isi propune sa consolideze si sa fructifice la maximum ceea ce detine deja, in temeni ai portofoliului de clienti, dar si sa isi creasca competentele digitale in toate aspectele business-ului.

De asemenea, Otto Broker si-a propus sa dezvolte alte proiecte si surse de crestere pe care nu le-a experimentat pana in prezent. In termeni masurabili, obiectivele companiei pentru 2014 sunt urmatoarele: cresterea volumului de business cu 15%, scaderea volumului de documente fizice procesate cu 90% si depasirea pragului de 50% din oamenii din companie care se vor incadra pe pe pozitii superioare celor detinute in prezent.