Potrivit studiului, intitulat "Globalizarea industriei riscului" si realizat de divizia de analiza economica a KPMG International, 52% dintre cei 148 de directori de companii de asigurari intervievati au declarat ca au in plan intrarea pe noi piete prin intermediul achizitionarii unor companii locale, in vreme ce 71% dintre acestia au spus ca, in ultimii trei ani, companiile conduse de ei au parasit piete marginale pe care derulau afaceri, prin vanzarea operatiunilor, pentru a se concentra pe dezvoltarea liniilor lor principale de afaceri.

49% dintre directorii de companii de asigurari intervievati de KPMG au fost de parere ca industria asigurarilor se va dezvolta, la nivel mondial, intr-un rimt mai accelerat, in urmatorii doi ani, iar schimbarile la nivelul industriei vor include normele de supraveghere ale domeniului, dezvoltarea de noi canale de distributie si modificarea nevoilor clientilor, se mai arata in studiu.

70% dintre repondenti au considerat ca cea mai importanta prioritate a companiilor lor este dezvoltarea serviciului de relatii cu clientii, 65% au spus ca prioritatea lor este promovarea marcii companiei, in vreme ce 58% dintre cei intervievati au apreciat ca se vor concentra pe dezvoltarea de noi produse de asigurari in cadrul companiilor lor.

Relatiile cu clientii asigura piata globala a asigurarilor

Majoritatea celor intervievati au spus ca internetul si IT-ul, in general, constituie doua canale importante pentru dezvoltarea relatiilor cu clientii, se mai arata in studiul elaborat de KPMG, insa doar o cincime dintre repondenti au spus ca au in vedere transpunerea afacerilor lor pe o platforma IT globala. 37% dintre cei intervievati au fost de parere ca dezvoltarea afacerilor prin internet este importanta pentru companiile lor, iar 35% au spus ca se vor concentra pe dezvoltarea serviciilor de call-center.

61% dintre participantii la sondajul KPMG au spus ca managementul riscului este vital pentru imbunatatirea pozitiei pe piata a companiilor lor, in timp ce 75% au spus ca tendinta de concentrare a riscurilor este cea mai mare provocare la care industria asigurarilor va trebui sa faca fata in viitor.

"Consolidarea identitatii de marca, precum si marketingul, vor capata o importanta sporita pentru industria asigurarilor in urmatorii ani, iar jucatorii de pe piata constientizeaza importanta canalelor alternative de distributie, cum ar fi internetul sau stabilirea de relatii cat mai directe cu clientii", a spus Drew Fellows, analist la KPMG, ca o concluzie la studiu.

"Cei care vor reusi sa isi remodeleze strategia de afaceri, punand accentul pe serviciile de relatii cu clientii ale companiilor lor, vor fi castigatorii de maine pe piata globala a asigurarilor", a mai spus Drew Fellows.

Citeste si:

"Pe fondul unor evolutii macroeconomice favorabile (crestere economica, introducerea cotei unice de impozitare, dezinflatie, cresterea consumului populatiei), piata romaneasca a asigurarilor s-a dezvoltat in 2005, astfel ca volumul raportat de prime brute subscrise a atins, in premiera, echivalentul a circa 1,2 miliarde euro", se spune in raportul, pe 2005, al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA).

"Pentru industria asigurarilor, anul 2005 a reprezentat totodata o importanta perioada de consolidare, prin capitalizarea semnificativa indeosebi a societatilor de asigurare (urmare a adecvarii capitalului social la noile niveluri minime legale), achizitii, fuziuni si transferuri de portofolii de asigurare", se mai afirma in raport.

Potrivit unei declaratii din luna martie a directorului general al GRAWE, Peter Kaszk, compania intentioneaza sa achizitioneze o companie de pe piata romaneasca a asigurarilor, pentru a-si completa portofoliul cu produse de asigurari generale si de pensie.

Potrivit unor surse din piata, citate de presa, aceasta companie ar putea fi societatea de asigurari Ardaf. Societatea austriaca GRAWE a mai preluat, in 2005, o companie de pe piata romaneasca a asigurarilor, Sara Merkur, tranzactie prin care GRAWE si-a marit portofoliul cu aproximativ 60.000 de contracte.

Potrivit unei declaratii, pentru NewsIn, din luna iunie, a fostului presedinte al CSA, Nicolae Crisan, Compania de asigurari BNP Parisbas Assurances va primi, cel mai probabil, in septembrie, autorizatia de functionare din partea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), analiza dosarului companiei aflandu-se in ultima faza.

"Francezii de la BNP Parisbas Assurances vor intra pe piata romaneasca prin intermediul companiei Cardif, detinuta de BNP Parisbas Assurances", a mai spus Crisan. Grupul BNP Parisbas Assurances cuprinde societatile Cardif, Natio Vie si Natio Assurance.

Compania de asigurari elena EFG, care a depus si ea o cerere de autorizare pentru intrarea pe piata de profil din Romania, se afla, in acest momentan, intr-o situatie incerta, a mai spus Nicolae Crisan.

"Din ultimele discutii avute cu grecii, am inteles ca au dificultati in ceea ce priveste atingerea nivelului minim de capital social impus de autoritatea de supraveghere a asigurarilor din Grecia, ceea ce ar putea duce chiar la o suspendare temporara a activitatii lor", a adaugat Crisan. "in consecinta, intrarea lor pe piata romaneasca este extrem de nesigura", a mai spus presedintele CSA.