Ea atrage atentia ca Romania are nevoie de o strategie nationala de educatie financiara, ceea ce ar insemna sa nu facem elemente redundante in aceasta directie. "Banca X se ocupa de un proiect, bifeaza ca a facut proiectul, varsa banii, ca asa a spus societatea mama. O alta banca face alt proiect. Sa facem educatie si ceva trainic inseamna ca trebuie sa avem un proces continuu si din experienta acestor ani am constatat ca este bine sa facem de la gradinita, sa continuam cu invatamantul primar, gimnaziu, liceu si, de ce nu, poate si cu facultatile de profil tehnic", afirma specialistul in educatie financiara.

Strategia nationala presupune ca toti actorii de pe piata financiar-bancara sa se aseze la o masa rotunda, in frunte cu BNR, cu Ministerul Educatiei, cu Ministerul Finantelor Publice, cu Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor, cu celelalte banci, cu ARB, cu universitatile, cu ASF-ul, si fiecare sa isi aduca contributia logistica si banii, astfel incat sa avem un proces organizat, pe baza unei programe scolare.

"Foarte multe institutii financiare si chiar institutii de credit sunt implicate in diverse proiecte de educatie financiara si in general lumea trage catre segementul care este mai usor, catre licee si chiar facultati. Segmentele mici au fost lasate deoparte, dar din experienta celor 10 ani de cand m-am implicat in educatie financiara am constatat ca unui copil mic trebuie sa ii vorbeste despre bani inca de la o varsta frageda. Copilul mic, de cand cere o bomboana sau o jucarie, isi da seama ca lucru acela inseamna bani", afirma Golosoiu.