Banca Transilvania (BT) a obtinut in primele sase luni ale acestui an un profitul net de 111,43 milioane lei (30,36 milioane euro), in crestere cu 40% fata de acelasi interval din 2007, pe fondul unui avans al veniturilor cu 30%, arata rezultatele preliminare si neauditate ale bancii.
In primele sase luni din 2007, Banca Transilvania obtinuse un profit net de 79,55 milioane lei. Profitul brut a crescut cu 41% in primele sase luni ale acestui an fata de acelasi interval din 2007, pana la 131,45 milioane lei.

La sfarsitul lunii iunie, activele bancii au ajuns la 15,8 miliarde lei (4,33 miliarde euro), in crestere cu 14% fata de decembrie 2007, cand insumau 13,87 miliarde lei.

Comunicatul bancii mentioneaza ca profitul din primul semestru a fost obtinut prin contributia directa a tuturor celor patru linii de business (retail, IMM, corporate si divizia pentru medici), prin rezultatele "foarte bune" obtinute din trezorerie, precum si prin controlul si monitorizarea riguroasa a activitatii de creditare.

Veniturile totale nete ale bancii au crescut in primul semestru al acestui an cu 30% fata de intervalul similar din 2007, pana la 490,14 milioane lei.

In acelasi timp, chetuielile companiei au crescut cu 27%, de la 282,12 milioane lei cat erau in primele sase luni din 2007 pana la 358,69 milioane lei in primul semestru al acestui an.

"In ciuda climatului international negativ si a situatiei pietei de capital, banca a inregistrat rezultate foarte bune, cu focus pe consolidarea bancii, pe profitabilitate si pe succesul liniilor de afaceri. In continuare, ramanem atenti la mediul financiar international si la calitatea portofoliului de credite", a declarat directorul general al Bancii Transilvania, Robert C. Rekkers.

In primele sase luni ale anului, Banca Transilvania a deschis 41 de unitati si a ajuns, la finalul lunii iunie, 496 de unitati si circa 6.000 de angajati.

Banca Transilvania mizeaza, pentru perioada urmatoare, pe finalizarea vanzarii companiei Asiban - la care detine un sfert din actiuni - catre francezii de la Groupama, estimata pentru al treilea trimestru al acestui an, in urma careia ar trebui sa incaseze circa 87,5 milioane euro, castigul inainte de impozitare urmand sa fie de cel putin 75 milioane euro.

Groupama a ajuns, in februarie, la o intelegere cu cele patru banci care detineau Asiban, al treilea jucator de pe piata romaneasca de asigurari, tranzactia fiind evalzuata la 350 milioane euro.

Banca Transilvania vanduse Groupama, la sfarsitul anului trecut, 90% din actiunile BT Asigurari.

Actionarii Bancii Transilvania au subscris 94,08% din titlurile nou emise de banca pentru majorarea capitalului social, restul de 18,06 milioane actiuni ramase nesubscrise urmand sa fie oferite spre subscriere salariatilor bancii.

Sursa principala care a fost utilizata pentru majorarea capitalului social a fost reprezentata de rezervele constituite din profitul net, in valoare totala de 319,46 milioane lei si primele de emisiune, care insumeaza 98,6 milioane lei.

Pentru cele 418,06 milioane lei au fost emise 4,186 miliarde actiuni cu o valoare nominala de 0,10 lei, care au fost oferite gratuit actionarilor.

Pe langa majorarea prin care vor fi acordate actiuni gratuite s-a desfasurat si majorarea de capital prin aport in numerar. Pentru acesta au fost emise 305,54 milioane actiuni cu valoarea nominala de 0,10 lei si un pret de emisiune de 0,35 lei/titlu. Actionarii au subscris 287,47 milioane actiuni pentru suma totala de 100,61 milioane lei.

Restul de 18,06 milioane actiuni ramase nesubscrise in urma exercitarii dreptului de preferinta vor fi oferite spre subscriere salariatilor Bancii Transilvania la un pret de 0,36 lei/actiune, din care 0,26 lei reprezinta prima de emisiune, potrivit hotararii adunarii






Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri