Estimarile companiei tin cont de rata de penetrare a Internetului in Romania, de circa 31%.

Reprezentantii Allianz-Tiriac Asigurari sustin ca, in Marea Britanie, 30-40% din politele de asigurari de retail sunt distribuite deja prin Internet, iar in unele tari din Europa, acest sistem de vanzare a fost introdus de cel putin 10 ani.

Asiguratorul Allianz-Tiriac Asigurari emite, incepand de astazi, polite in sistem electronic pentru clientii persoane fizice pentru trei tipuri de produse de asigurare auto si pentru calatorii, a anuntat compania.

Pentru inceput, cele trei produse care pot fi achizitionate prin internet sunt asigurarea obligatorie de raspundere civila pentru pagube produse tertilor din accidente auto (RCA), asigurarea de avarii si furt a autovehiculelor (Casco direct) si asigurarea de calatorii in strainatate, toate exclusiv destinate persoanelor fizice, potrivit companiei.

Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) anuntase la inceputul acestei luni ca va introduce o prevedere potrivit careia, din 2009, politele de raspundere civila auto obligatorie (RCA) sa fie emise si in sistem electronic, urmand ca din 2010 sa fie emise numai in acest sistem.

Plata produselor disponibile prin Allianz Direct se poate face online, dar si in numerar, prin card bancar la bancomat, transfer bancar sau debit direct.

Citeste si:

In paralel cu lansarea serviciului de vanzare online, Allianz-Tiriac Asigurari a dezvoltat o polita de asigurare de avarii si furt auto, denumita "Casco Navigator".

"Este primul produs casco de pe piata special si exclusiv conceput pentru persoane fizice", a spus directorul executiv asigurari generale in cadrul companiei, Aurel Badea. "Prin constructia sa, Casco Navigator se adreseaza unei categorii foarte largi de soferi, care include atat persoanele cu venituri sub medie, cat si pe cele cu venituri peste medie, avand preferinte mai sofisticate", a adaugat el.

Casco Navigator asigura riscuri de baza de avarii si furt, accidente si asistenta rutiera, la care pot fi adaugate optional un numar de sapte clauze suplimentare. O astfel de clauza este cea de "asigurare a vehiculelor iesite din garantie", care reduce valoarea primei de asigurare platita de cumparator, impunand, in caz de dauna, efectuarea reparatiilor autovehiculului asigurat exclusiv in una dintre cele peste 500 de unitati reparatoare partenere cu care Allianz-Tiriac are incheiate contracte de decontare directa.

Clientii ce achizitioneaza o polita Casco Navigator au acces gratuit, in anumite limite, la asigurare de accidente a persoanelor din autovehicul si deces din boala a soferului, la asigurarea bunurilor personale din autovehicul, asigurarea dotarilor suplimentare, precum si la asistenta rutiera.
Tarifarea pentru polita Casco Navigator se face electronic.

Pentru politele de asigurari auto destinate persoanelor fizice, Allianz-Tiriac practica, din 2006, un sistem de tarifare electronica ce genereaza oferte de prime individualizate, corelate cu profilul de risc al asiguratului, cu istoricul daunalitatii inregistrate de client si cu gradul de fidelitate al acestuia in ceea ce priveste relatiile contractuale cu asiguratorul.