Anul 2023 a adus multe provocări angajatorilor, care s-au străduit să majoreze salariile angajaților și să le ofere beneficii care să-i ajute să traverseze cu bine un context economic delicat. În paralel, nevoia de specialiști a rămas ridicată, în contextul în care anumite posturi au fost foarte greu de acoperit.

Într-un mediu social afectat de reducerea puterii de cumpărare, angajatorii au ținut cont de problemele oamenilor, astfel că aproape 80% au crescut salariile angajaților, iar bugetul alocat pachetului de beneficii extrasalariale a fost mai mare în 2023, față de 2022, pentru 58% dintre companii, potrivit sondajului realizat de platforma de recrutare bestjobs.

Mai mult de atât, pentru 2024, 53% vor să mențină același pachet de beneficii, iar 43% plănuiesc să îl extindă, un semn clar că firmele vor să-și asigure un grad de retenție semnificativ al angajaților, chiar dacă anul viitor nu se anunță deloc unul ușor pentru economie. Creșterile salariale din acest an au fost acordate pentru toată echipa în 40% dintre cazuri și pentru mai mult de jumătate dintre angajați în 38%. În 57% din cazuri, acestea au fost oferite punctual, în funcție de rezultate, în timp ce alte companii au oferit juniorilor, în 48% din cazuri, seniorilor (38%) și middle-managerilor (33%). În plus, peste 60% dintre angajatori au oferit măriri salariale de până la 15%, în timp ce 30% au oferit între 16 și 30%.

6 din 10 companii au în plan să crească salariile în 2024

Pentru 2024, 6 din 10 companii plănuiesc să acorde creșteri salariale, 31% mizează pe stagnare, iar 5% iau în calcul reducerea costurilor în cazul creșterii impozitării. Legat de implementarea noilor măsuri fiscale, aproape 43% dintre companii iau în calcul să crească prețurile aplicate clienților, și doar 5% ar putea efectua restructurări de personal.

„Anul 2023 a fost unul dificil pentru companii, care s-au confruntat cu provocări atât din punct de vedere economic, cât și al resurselor umane. Astfel, strategiile de HR au fost împărțite între nevoia de retenție a angajaților performanți și cea de recrutare a specialiștilor care să completeze abilitățile din echipe. În acest context, noi, la bestjobs, ne-am propus să susținem în continuare procesele de recrutare ale partenerilor noștri, actuali și viitori, păstrând aceleași prețuri și în 2024, care se anunță deja unul mai complicat decât 2023. În același timp, continuăm să aducem inovația în domeniul recrutării, prin dezvoltarea de servicii facilitatoare, precum cele de anul acesta: HIRE, care reduce semnificativ costurile și timpul de așteptare pentru găsirea noilor recruți, interviul LIVE similar conceptului de speed dating, BIA, AI coach-ul care îi ajută pe candidați să se pregătească mai bine în carieră, și altele”, a spus Ana Vișian, Marketing Manager bestjobs.

Sondajul bestjobs a fost realizat în perioada noiembrie-decembrie, pe un eșantion de 276 companii din România.

1.800 de companii au recrutat mai rapid angajați, în 2023

Într-un context în care companiile au nevoie tot mai mare de angajați performanți, serviciul lansat de bestjobs în primăvara acestui an, HIRE, a oferit suport în recrutare cu minimum de resurse alocate și rezultate rapide. Astfel, din aprilie până în prezent, au fost derulate peste 5.100 de proiecte cu o rată de succes de 95%, în cadrul cărora mai mult de 1.800 de companii au recrutat specialiștii de care aveau nevoie.

Prin intermediul acestui serviciu, în care companiile beneficiază de un recrutor dedicat, cu expertiză în domeniul lor de activitate, au fost contactați peste 24.000 de candidați, dintre care 55% din surse externe și candidați pasivi. Angajatorii au apreciat cel mai mult timpul scurt de recrutare, de aproximativ 20 de zile, experiența recrutorilor dedicați și eficiența acestora în a găsi rapid oamenii de care aveau nevoie, chiar și pe pozițiile greu de acoperit. Printre companiile cu proiecte HIRE s-au numărat Continental, Raiffeisen, Vodafone, CEC Bank, Allianz Trade, Hella, Huawei și Bosch.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri