"Estimez ca sunt aproximativ 15.000 de masini recuperate in stoc la nivel de piata de leasing. Dintre acestea, circa 4.000 de bunuri sunt autovehicule grele - camioane, trailere, semiremorci sau basculante. Acestea ar urma sa se vanda in strainatate in proportie de circa 70%", a estimat directorul general al MKB Romexterra Leasing, Cornel Coca Constantinescu, potrivit NewsIn.

In schimb, cea mai mare parte a autoturismelor din stoc va fi vanduta pe piata romaneasca. "Este interesant ca autovehicule second-hand precum Mercedes sau BMW, dar si alte autovehicule de lux de pe piata romaneasca se vand si pe pietele din Europa de Vest. Am ajuns sa vindem Mercedes second-hand in Germania", a afirmat Constantinescu.

Seful MKB Romexterra Leasing a mai spus ca, in mare parte, compania vinde autovehiculele "la pachet" catre dealeri din strainatate si care, la randul lor, le vand pe pietele din America de Sud sau Orientul Mijlociu. "Un pachet important pentru noi depaseste 15 autovehicule", a precizat Constantinescu.

Potrivit acestuia, autoturismele se vand mult mai usor decat autovehiculele grele, care nu mai au utilitate pe piata romaneasca in urma caderii pietei constructiilor si a transporturilor.

"Am vandut in Germania, Spania si Ungaria pachete de cate 5 - 6 autoturisme. Pachetele semnificative pe care ne-am concentrat au fost cele de camioane si trailere", a mai spus seful MKB Romexterra Leasing.

Constantinescu sustine ca a vandut pachete de cel putin 25-30 de trailere si camioane in Olanda, Germania sau Austria.

MKB Romexterra Leasing este o subsidiara a MKB Romexterra Bank, care detine 92,87% din capital.