Serviciul "personal banking" consta in consilierea clientilor prin oferirea unor solutii personalizate, cum ar fi investirea disponibilitatilor prin produse de trezorerie, depozite structurate sau obligatiuni.

"Piata locala de private banking in sine trece printr-un proces de transformare. (…) Exista un segment din ce in ce mai consistent, cu atractivitate tot mai mare, respectiv clientii «mass affluent», adica cei care au o putere financiara mai mare si au mai multe variante de a beneficia de ceea ce ofera piata bancara", a declarat Sorin Mititelu, director dezvoltare produse si servicii retail in BCR.

Serviciul "personal banking" se adreseaza clientilor care au active in administrare cu valori intre 40.000 si 200.000 de euro, respectiv persoane cu venit lunar de 1.500 - 10.000 de euro sau care fac parte din profesiile libere (doctori, notari, avocati, contabili, veterinari, arhitecti, dentisti).

Mititelu a aratat ca pragul de 40.000 de euro pentru activele in administrare este cel mai ridicat de pe piata.

Citeste si:

El a precizat ca acest serviciu vizeaza circa 50.000 de clienti, pentru care vor exista 146 de consilieri personali.

Mititelu a mai aratat ca bancherul personal nu trebuie confundat cu managerul de private banking, intrucat nu este atat de sofisticat si nu ofera produse atat de sofisticate.

"Totodata, nu am ajuns in faza de consultanta, adica bancherul personal ii prezinta informatiile, iar clientii sunt cei care iau decizia de a investi sau nu intr-un anumit produs. Bancherul aduce cat mai multe informatii in sprijinul identificarii solutiei investitionale potrivite", a continuat oficialul BCR.

BCR, controlata de grupul austriac Erste, este cea mai mare banca din Romania in functie de active. Institutia de credit are 668 de unitati teritoriale si circa 3,5 milioane de clienti de retail.