Exact asa cum tehnologia devine parte a vietii de zi cu zi, prin tot mai multe produse electronice de care nu ne putem lipsi, asa a intrat tehnologia in viata corporatiilor, care nu isi mai pot desfasura activitatea fara aplicatii software sofisticate, care necesita infrastructura hardware si solutii de comunicatii tot mai complexe si mai scumpe.

Desantul aici apartine pe de o parte marilor producatori precum Microsoft, SAP, Oracle - pe partea de software, Dell, HP, Sun sau Lenovo - pentru tehnologii hardware, IBM - pentru servicii, marilor furnizori de solutii de securitate, de arhivare, precum si companiilor implicate in furnizarea de solutii de comunicatii. De cealalta parte sunt companiile de nisa, care ofera o singura solutie sau o solutie foarte specializata, care permite rezolvarea unor probleme doar in anumite domenii sau segmente de activitate. De exemplu, software pentru arhivarea si regasirea documentelor in format electronic.

Analogul cedeaza locul digitalului

Industria este la jumatatea drumului dintre tehnologia analog si cea digitala, spun analistii companiei americane Gartner, una dintre cele mai mari firme specializate in analiza tendintelor si evolutiilor industriei IT&C. „Tehnologia va avea un impact fundamental asupra companiilor si asupra modului in care sunt conduse afacerile“, a explicat Steve Prentice, analist Gartner.

Companiile, in special cele mari, nu mai pot face fata concurentei si necesitatilor propriilor clienti in lipsa unor solutii tehnologice care sa permita nu doar supravegherea, ci si reglarea fina a proceselor de afaceri, astfel incat ele sa functioneze la capacitate maxima. „O companie fara IT este ca si cum ai pune un pilot de Formula 1 sa concureze fara tablou de bord“, a explicat un analist. Uneltele de Business Intelligence (BI), de managementul resurselor companiei (ERP) sau de gestiunea relatiilor cu clientii (CRM) au devenit esentiale pentru manageri, la toate nivelurile.

Microsoft vrea o felie din business

Dupa ce s-a lansat destul de timid in lumea aplicatiilor pentru afaceri, cel mai mare producator de soft din lume, Microsoft, a continuat promovarea agresiva a produselor sale destinate companiilor. Nu Word sau Excel, cele folosite de toata lumea, ci o noua solutie de Business Intelligence. Problema, ca intotdeauna, ramane ca functiile suplimentare vor fi incluse in pachetul Office, ceea ce va cauza iarasi batai de cap principalilor rivali.

Softul permite monitorizarea activitatilor companiei, a performantei angajatilor, a proceselor financiare sau a performantei produselor companiei, prin raportari in timp real. Astfel de aplicatii au generat anul trecut incasari de 2,3 miliarde dolari, dar sunt considerate de mare viitor.
Pentru a raspunde nemultumirilor rivalilor, Microsoft a anuntat ca va face publice detalii despre modul de operare al pachetului soft, astfel incat concurentii sa-si poata regla la fel de bine aplicatiile lor.

SAP a adus la CeBIT Hanovra o noua versiune a aplicatiei sale pentru gestiunea relatiei cu furnizorii (supply chain management), care urmeaza sa devina publica in iunie. Cele mai importante inovatii sunt legate de serviciile asociate unui astfel de sistem de lucru, pentru ca acesta era considerat deficitar in versiunile anterioare. Aplicatia mySAP SCM, ajunsa la versiunea 5, este acum capabila sa integreze si sa gestioneze si cel mai putin importante componente ale lantului de furnizori, dar care conteaza in rezultatul final.

Citeste si:

Aplicatia are in vizor in special companiile din retail, care pot astfel sa isi creasca in calitate serviciile si sa sporeasca eficienta managementului stocurilor, spre multumirea clientilor.

International Business Machines (IBM) a adus la CeBIT urmatoarea versiune a aplicatiei sale pentru bazele sale de date, DB2, cunoscuta sub numele de cod Viper. Compania americana a lansat versiunea beta a aplicatiei, care va fi testata de o parte din partenerii preferentiali. Noul upgrade include, de asemenea, tehnologia necesara stocarii fisierelor XML (folosite in special pentru productiile online).

Etichetele inteligente vor sa cucereasca depozitele

Unul dintre cei mai mari retaileri din lume, Metro, si cea mai mare companie de distributie la nivel mondial, DHL, au promovat la CeBIT, alaturi de alte companii, noua tehnologie a etichetelor inteligente (RFID). Acestea folosesc o frecventa radio pentru a comunica cu serverele, ca si cum ar fi un minicomputer sau un celular care comunica in retea. Astfel, un produs cu RFID nu poate fi furat (eticheta nu se poate scoate, iar tehnologia permite localizarea imediata a celui care are produsul ascuns undeva).

Etichetele destepte fac insa mai mult decat atat: pot sa anunte cand stocul de pe raft se goleste, iar serverul poate estima destul de bine cand se va goli un raft si cand se va goli stocul din depozit. Avand aceste date, vanzatorul poate asigura clientii ca vor gasi un anume produs pana la un moment dat, dupa care stocul va fi alimentat la o data urmatoare. Se economisesc masiv bani prin eliminarea furturilor si asa mai departe. Iar scaderea continua a preturilor in IT&C face ca o astfel de investitie sa fie modica pentru o companie de retail mare.
Metro nu s-a multumit doar cu RFID, ci a prezentat din nou conceptul sau de magazin inteligent, unde toate produsele au astfel de etichete, sunt scanate automat pentru stabilirea pretului, iar clientul trebuie doar sa treaca cardul printr-un scanner si apoi pleaca la masina (sau autobuz, dupa caz). Fara angajati, fara cozi la casa, fara batai de cap. Pana si legumele sunt cantarite automat, pretul fiind stabilit cu un soft creat pentru recunoasterea fetelor criminalilor, reprogramat acum sa deosebeasca merele de morcovi. Pana si reclama din magazin este high-tech, fiind montate ecrane plate mobile, care urmaresc clienti de-a lungul culoarelor pentru a le prezenta ofertele zilei.

Proiectul este sustinut din plin de IBM, Intel, SAP si alte companii, mai bine de 40, potrivit presei americane.

DHL a recunoscut ca testeaza tehnologii similare de noua ani, pentru a imbunatati activitatile de transport si distributie, in scopul de a elimina erorile si timpii morti, si a decis ca proiectul este acum destul de matur pentru a fi extins in toata compania. DHL lucreaza impreuna cu IBM.

„Clientii vor sti cu adevarat parcursul unui pachet si situatia lui actualizata continuu", a explicat un oficial al firmei.
Compania vrea ca pana in 2007 sa termine de implementat etichetele inteligente peste tot in lume.