Urmand tendinta generala a pietei romanesti de comunicare online, companiile s-au orientat catre dezvoltarea de identitati in mediile interactive, constientizand potentialul acestora si beneficiile evidente ale unei comunicari eficiente si directionate. Odata cu dezvoltarea pietei, nevoile companiilor se indreapta catre zone specializate si bine definite, atentia acestora incepand sa se indrepte treptat de la volumul traficului catre calitatea si fidelizarea vizitatorilor.

Studiul realizat pe un portofoliu format din topul primelor 20 de domenii de nisa administrate de Senior Software pe parcursul ultimelor 9 luni arata ca numarul vizitatorilor unici a crescut cu peste 600%, trecand de cifra de 1.000.000. Cresterea a fost generata de investitia sustinuta in serviciile post implementare (optimizare, cross promotion, distributie de newsletter etc), website-ul devenind unul din canalele de comunicare preferate in strategiile de marketing ale clientilor.

Studiul arata ca perioada monitorizata a inregistrat o crestere a ratei de fidelizare a vizitatorilor, numarul utilizatorilor inregistrati in principalele baze de date gestionate de Senior Software pentru website-urile clientilor si pentru proiectele proprii a crescut in ultimele 9 luni cu 610%, de la 9.000 la peste 55.000. Principalele calitati ale acestor grupuri de utilizatori sunt segmentarea pe domenii specifice de interes si crearea unor comunitati virtuale (ex.: persoane active din target urban, 18-30 de ani – comunitatea heinekenmusic.ro; persoane care activeaza in domeniul mass-media, marketing si comunicarii – comunicatedepresa.ro).

Daca pentru intervalul 2003-2005 ritmul de crestere al portofoliului de site-uri dezvoltate si administrate era de circa 2,5 ori pe an, pentru 2006 Senior Software estimeaza o crestere a portofoliului propriu de clienti, bazata pe rezultatele primului trimestru, de circa 5,2 ori fata de perioada de referinta. Aceste rezultate vin sa sublinieze o data in plus interesul in continua crestere al companiilor romanesti inspre prezenta online.

Citeste si:

„Senior Software a depasit tendinta generala de crestere a pietei, cifra de afaceri a companiei crescand constant cu peste 100% de la an la an. Odata cu identificarea de noi oportunitati in piata si dezvoltarea unor directii de afaceri noi, am crescut pina la nivelul la care am simtit nevoia infiintarii de divizii separate, specializate. In prezent, Senior Software dispune de o divizie Web specializata in comunicarea online si de o divizie ERP (Enterprise Resource Planning), specializata in aplicatiile de management al afacerilor. Echipa noastra a crescut de 5 ori fata de nivelul anului 2004, numarand in prezent peste 40 de specialisti si fiind in continua crestere”, a declarat Mihai Tataru, Managing Partner la Senior Software.

De asemenea, piata de servicii online cunoaste o dezvoltare accelerata, prin introducerea unei palete din ce in ce mai largi de oferte, ce merg de la e-banking sau e-commerce pina la servicii de consultanta sau comunicare. Conceptul cheie este integrarea, fie ca e vorba de telefonie mobila si internet (participarea la promotii online prin intermediul SMS-ului), televiziune si internet (pe baza video streaming), fie ca e vorba de integrarea aplicatiilor de business din back office cu tehnologia internet, oferind mobilitate si flexibilitate ce revolutioneaza modalitatile de management ale prezentului.

„Daca pina in 2004 baza activitatilor noastre o constituiau proiectele dezvoltate pentru clienti, in paralel cu cresterea companiei am inceput sa dezvoltam propriile proiecte. Pentru 2006 avem pregatita lansarea a 5 proiecte noi de servicii on-line, care sa se alature celor dezvoltate cu succes pina in prezent, in parteneriat sau independent, cum ar fi serviciul de relatii publice online Comunicatedepresa.ro, sau platforma de recrutare Jobbing.ro. In prezent, statisticile arata ca peste 30% din traficul site-urilor administrate de Senior Software provine din proiectele proprii”, a declarat Mihai Tataru.