Miniştrii Muncii şi Afacerilor Sociale din Uniunea Europeană au ajuns luni la un acord privind reglementările care determină când muncitorii care lucrează la platforme precum Uber şi Deliveroo ar trebui să fie trataţi ca angajaţi, transmite DPA.

"Condiţii mai bune de muncă pentru cei care ne livrează acasă mâncarea!", se arată într-o postare a preşedinţiei belgiene a UE pe reţeaua X (fosta Twitter). Oficialii belgieni au mediat discuţiile care au dus luni la adoptarea legislaţiei, conform Agerpres.ro.

Directiva lucrătorilor de pe platforme va clasifica muncitorii din aşa numita economie informală (gig-economy) ca angajaţi în cazurile în care platformele controlează factori cum ar fi suma câştigată de muncitorii pentru orele lucrate sau supervizează electronic performanţele lor.

Încercarea Europei de a da mai multe drepturi lucrătorilor de la Uber, Deliveroo şi alte platforme online s-a soldat cu un nou eşec în februarie, după ce Franţa şi alte trei state membre UE s-au abţinut de la vot. Eşecul în adoptarea directivei ar fi lăsat un număr de aproximativ 40 de milioane de lucrători din sectorul informal din Europa la mâna diferitelor reguli şi într-o situaţia de incertitudine juridică.

Belgia a negociat în numele guvernelor UE. Reglementarea trebuie adoptată de Parlamentul European.

Proiectul de reglementare anunţat de Comisia Europeană la finalul lui 2021 ar fi primul la nivel global şi face parte din legislaţia menită să asigure condiţii de egalitate între afacerile online şi cele tradiţionale.

Comisia Europeană a informat că reglementările se vor aplica celor aproximativ 4,1 milioane dintre cei 28 de milioane de angajaţi ai platformelor online din UE.

Sursa foto: buryakphoto / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri