Dominic McCarthy (foto principala) este vice president si general manager pe segmentul de premium consumer la nivel global. Am avut ocazia de a discuta cu el intr-un interviu de cateva minute pentru a afla cateva dintre ratiunile pentru care compania lanseaza, simultan, cateva zeci de produse IT, spre deosebire de concurenti precum Apple care prefera sa lanseze, in general, doar cateva computere/laptop-uri pe an si un numar de doua tablete si telefoane.

„Nu mai vorbim de granite in ceea ce priveste tehnologia, toti utilizatorii isi doresc lucruri similare. Cu toate acestea, oamenii sunt diferiti, chiar si in acelasi stat, si acest lucru ne indeamna sa adresam toate tipologiile de clienti, printr-o multitudine de produse din care ei sa poata alege. Aceasta este strategia in care noi credem”, spune McCarthy.

Una dintre diferentele majore intre utilizatori este dorinta de a avea, sau nu, software preinstalat pe computere. „O parte a pietei nu vrea sa renunte la software preinstalat, altii vor chiar si mai mult decat un sistem de operare, mai ales pe segmentul premium. Vom sa aiba si antivirusi, altii, din domenii precum arhitectura, vor sa aiba si produse Adobe deja instalate, pentru a beneficia de licenta la un pret mai bun. Trebuie sa fii capabil sa te mulezi pe cererile oamenilor”, considera general managerul HP pe segmentul premium consumer.

In viitor, utilizatorii vor dori computere/laptop-uri care sa permita conectarea la Internet la viteze foarte mari, acesta fiind de altfel si unul dintre trendurile mondiale. De asemenea, vor conta foarte mult display-urile, calitatea si marimea lor.

Cu toate ca McCarthy spune ca sunt foarte cautate ecranele mari, luminoase, cand vine vorba de tablete PC, el considera ca mult mai potrivite cele de circa 7 inci. „Nu inteleg tabletele la 10 inci! E prea mare pentru o tableta, si prea mica pentru un monitor”, spune el, referindu-se, probabil, la marimea ecranului iPad-urilor Apple, concurent consacrat al HP.

Printre varfurile de lance ale companiei pe segmentul premium se numara HP Envy Specter (circa 1000 de dolari) sau Omni 27.

In doi ani vor fi pe piata trei ecosisteme principale

In doi ani, pe piata tehnologiei, vor exista trei ecosisteme principale – Apple, Google si Microsoft. „Noi, la HP, deja am pariat pe Microsoft. Prin tehnologiile lor – Xbox, LIVE, Skydrive si asa mai departe, compania mizeaza foarte mult pe mediul online care, fara doar si poate, reprezinta viitorul”, spune top managerul HP. „Noi oferim device-uri ce se vor incadra acestui ecosistem. In curand lumea va dori sa poata printa de pe telefonul mobil si pentru asta avem nevoie de sisteme de operare care sa functioneze impecabil, si Microsoft este compania partenera pe care mizam”.

Citeste si:

Dominic McCarthy este unul dintre veteranii HP, fiind in cadrul companiei de la inceputul anilor `80.

„Imi aduc aminte de pre-pc-urile din acei ani. Nu-mi imaginam la acea data ca vom avea telefoane cu ecrane tactile cu procesoare de cateva sute de ori mai puternice decat ce aveam pe atunci”, spune el. In ceea ce priveste telefoanele, el le prefera pe cele cu ecran mai mare (decat iPhone-ul – n.r.), ca unele modele ale Samsung sau HTC. „Ecranele de 4 inci sunt ok, de la 5 inci sunt deja prea mari”, considera el.

Pe segmentul professional, am discutat cateva minute cu un alt top manager al HP, Jim Zafarana, vice presedinte si general manager al segmentul de solutii business al companiei. El este de altfel si parintele statiei de lucru (workstation – n.r.) Z1. „Incercam sa targetam clientii companii, sa revenim in forta pe aceasta piata. Problema multor workstation-uri este stabilitatea si incercam, la un pret mic, de circa 2.000 de dolari, sa oferim putere de calcul foarte mare”, spune Zafarana.

In viitor, atat pe segmentul consumer cat si professional, computerele vor avea ecran flexibil intr-un mediu flexibil. Statiile de lucru vor ocupa mult mai putin spatiu. „Inregistram o crestere double digit de la an la an pe segmentul vanzarilor de workstation si incercam sa targetam din ce in ce mai multe domenii. Vindem catre sectorul financiar, dezvoltatori software, companii petroliere, media si entertainment. Incercam sa intram in forta, prin produse precum Z1, care au preturi mici, si in sistemul educational, mult mai sensibil la preturi”, spune Zafarana.

Considerati ca HP are o strategie potrivita, comparativ cu concurentii de la Apple, Sony sau Lenovo? De ce (nu)? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.