In acest an vor incepe in Statele Unite testele pentru serviciile cloud pentru jocuri, care ar putea deveni operationale cel mai devreme in 2013.

Sursele au aratat ca alti operatori de servicii de telecomunicatii si televiziune au planuri similare pentru 2014.

Daca vor avea succes, jocurile furnizate prin Internet ar putea accelera tendinta utilizatorilor de renuntare la console, sursa principala de venituri pentru companiile producatoare, in ultimele trei decenii.

Sony, Microsoft si Nintendo au contribuit prin vanzarile lor de console la o piata de 24,1 miliarde de dolari in 2011, in Statele Unite, potrivit datelor companiei de analiza a pietei NPD Group.

Utilizatorii renunta deja la console in favoarea smartphone-urilor si a tabletelor, astfel ca vanzarile de echipamente pentru jocuri video au scazut cu 39% in luna august, fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Citeste si:

"Toata lumea are un televizor. Companiile de cablu si telefonie cauta noi cai de a atrage venituri de la utilizatori, iar jocurile pot fi destul de atragatoare", a declarat Atul Bagga, analist la Lazard Capital Markets in San Francisco.

Pentru tehnologia necesara, operatorii recurg la companii startup, precum Playcast nedia Systems, CiiNOW si Agawi, care furnizeaza software pentru jocuri in timp real.

Odata cu dezvoltarea tehnologiei cloud pentru jocuri, utilizatorii vor putea renunta la consolele PlayStation 3 a Sony, Xbox 360 a Microsoft si Wii a Nintendo si sa foloseasca in schimb telecomenzi (controllers) conectate la televizor. Unii operatori cauta software care transforma smartphone-urile in astfel de telecomenzi.

Adoptarea jocurilor in sistem cloud ar reprezenta o schimbare majora fata de modelul de afaceri cu console, lansat de compania Atari in anii ’70 si dezvoltat de Nintendo in anii ’80, in care aparatele erau vandute cu profit modic sau in pierdere, in timp ce profitul venea de la jocuri.