Industria mondiala a ceasurilor va genera in acest an vanzari de peste 60 de miliarde de dolari, estimeaza Oliver Chen, analist la Citigroup. Suma este mult mai mica decat cea provenita din televizoare, dar marjele brute sunt de circa 60%, de patru ori mai mari dect in al doilea caz, a aratat Anand Srinivasan, analist al Bloomberg.

Apple, cu un brand puternic si o retea de retail profitabila, intentioneaza sa se implice in industria ceasurilor, iar cererea din acest sector va compensa incetinirea altor segmente, precum cel al iPhone-urilor si iPad-urilor.

Actiunile Apple au scazut cu peste o treime de la un maxim atins in septembrie, in urma intensificarii concurentei din partea Samsung Electronics si a altor companii, dar si a temerilor legate de ritmul in care directorul general Tim Cook introduce noi produse.

"Poate fi o oportunitate de 6 miliarde de dolari pentru Apple, daca reuseste sa creeze ceva cu totul nou, cum a fost iPod, ceva ce cumparatorii nu stiu ca au nevoie", a spus Chen.

Industria TV va genera in acest an vanzari de 119 miliarde de dolari, potrivit firmei de analiza a pietei IHS Electronics & Media.

La marjele estimate de Chen, o cota de 10% a Apple pe fiecare din aceste doua piete ar genera un profit brut de 3,6 miliarde de dolari in cazul ceasurilor, cu mult peste cel de 1,79 miliarde de dolari in cazul televizoarelor.

Apple are circa 100 de designeri care lucreaza la un model de aparat de tipul ceasului de mana, care va dispune de unele dintre functiile performate in prezent de iPhone and iPad, au declarat luna trecuta surse apropiate situatiei.

Citeste si:

Intre functiile avute in vedere se numara efectuarea de apeluri telefonice, identificarea apelantilor si servicii de harti, a spus una din surse. De asemenea, noul aparat va avea senzori pentru monitorizarea sanatatii, cum ar fi ritmul cardiac.

Apple vrea sa lanseze ceasul cel mai devreme in acest an.

Compania a inregistrat cel putin 79 de patente care includ cuvantul "wrist" (incheietura mainii), inclusiv unul pentru un aparat cu ecran flexibil, alimentat cu energie cinetica.

Incercarile anterioare ale unor companii pentru crearea de ceasuri inteligente nu au dus prea departe.

Microsoft s-a asociat cu Citizen Watch si Fossil (FOSL) in 2003 pentru a construi produse care sa ofere informatii legate de trafic, rezultatele competitiilor sportive si informatii meteo, dar eforturile in aceasta directie au fost oprite in 2008.

Momentul pare mai propice in prezent, utilizatorii fiind obisnuiti sa foloseasca in mod curent aplicatii mobile.