Producatorul japonez de electronice va renunta in timp la diviziile neprofitabile din portofoliu, concentrandu-si activitatea pe electrocasnicele de mici si mari dimeniuni, achizitionarea a 13% din grupul Gorenje fiind unul dintre cei mai importanti pasi in aceasta directie, noteaza Reuters.

Pentru participatia minoritara, Panasonic a platit circa 10 milioane de euro.

Alinta strategica intre Gorenje si Panasonic va fi structurata in jurul a doi piloni: un departament de cercetare si dezvoltare comun si folosirea acelorasi platforme de productie pentru categorii de produse selectate (masini de spalat, frigidere si cuptoare incorporabile); reteaua de vanzari si know-how-ul de marketing pentru distributia in Europa.

Gorenje si Panasonic vor implementa alianta comuna in zonele de cercetare si dezvoltare, productie si vanzari cu focus in prima faza pe dezvoltarea in comun a noilor masini de spalat ce vor fi distribuite in pietele din UE, productia noilor frigidere Panasonic ce vor fi distribuite in pietele din UE, Rusia si alte piete CIS si distributia in comun a unor potentiale produse electrocasnice de bucatarie Panasonic si productia cuptoarelor Gorenje.

Sursa foto: captura panasonic.ro