Intr-o atmosfera (extrem de) inghesuita, atat de diferita de proverbiala rigoare germana, intr-o sala de conferinte plina ochi, au urcat pe scena, pe rand, premierul Romaniei Victor Ponta (care, cum era de asteptat, a laudat Telekom Romania si a urat bun venit germanilor) dar si Claudia Nemet, carismatica membra a board-ului Deutsche Telekom pentru Europa si Tehnologie, Hans-Christian Schwingen (foto principala), chief brand officer si responsabil pe rebranding-ul care a avut loc in Romania si Nikolai Beckers, CEO Romtelecom si Cosmote – viitor Telekom Romania.

Nikolai Beckers, CEO (in curand) Telekom Romania

Subiectul comun – incepand de maine, sambata, 13 septembrie, unul din doi romani care folosesc in prezent servicii Romtelecom si Cosmote vor deveni utilizatori ai Telekom Romania si cele doua companii mentionate anterior vor intra, oficial, in “familia internationala Telekom”. Cu alte cuvinte, facturile, magazinele, site-urile, paginile de pe retele sociale si asa mai departe s-au rebranduit in Telekom Romania si acest proces va continua, pana cand toate magazinele din retea vor trece la noua denumire. In ultimele sase luni, companiile, coordonate din Germania, au reusit sa rebranduiasca zeci de puncte de vanzare, sa construiasca noi oferte combinate care pun in valoare serviciile combinate ale companiei si sa impanzeasca orasele tarii cu pancarte, afise si logo-uri.

Provocarea? Sa luam in calcul factorii culturali si istorici din Romania

“Mare parte din procesele de rebranding au fost deja incheiate – si nu a fost deloc un lucru usor. A trebuit sa luam in calcul factorii culturali si chiar istorici din Romania”, spune, intr-un scurt interviu pentru wall-street.ro, Hans-Christian Schwingen care in ultimele sase luni a vizitat de foarte multe ori Romania pentru a superviza procesele de rebranding. “Romanilor le place sa impartaseasca foarte mult si de aceea consideram ca se potriveste sloganul «Experiente impreuna»”, continua Schwingen.

Claudia Nemet, membra a board-ului Deutsche Telekom.

El subliniaza insa ca nu este suficient sa oferi clientilor doar un nou logo, o noua imagine si culoare – mangenta, pentru ca acestia sa aprecieze brandul. “Intram pe piata si cu o noua experienta TV, prin Telekom IP TV, acesta urmand sa includa trei beneficii unice – multi-screen indiferent de dispozitivul utilizat, continut exclusiv si o experienta TV personalizata plus on demand – vom avea foarte multe filme care vor putea fi inchiriate”, spune el. Lista completa a abonamentelor Telekom TV va fi disponibila in viitorul apropiat.

Citeste si:

Concept store-urile Telekom Romania sunt concepute astfel incat sa fie cat mai digitalizate, clientii putand afla informatii de pe ecrane tactile; magazinele au un colt special pentru business, unde se pot discuta mai in amanunt diferite pachete si un colt al produselor si serviciilor oferite de partenerii Telekom Romania.

Per total, efortul de rebranding a costat zeci de milioane de euro, conform lui Hans-Christian Schwingen, fara sa ofere date exacte. Procesul de rebranding nu va afecta Germanos sau Dolce, acestea neschimbandu-si numele.

Intrebat cand si cum vor realiza daca rebranding-ul a fost un succes, Schwingen subliniaza ca sunt mai multe coordonate financiare de luat in seama dar si studii care, dupa circa 6 luni, vor putea sa arate daca brandul Telekom Romania se bucura de acceptarea populatiei. „Sunt mai multe intrebari pentru a realiza cum este privit un brand. Printre ele se numara «Considerati ca brandul va trateaza corect si transparent?» sau «Considerati ca brandul se incadreaza in tiparele tehnologice moderne, dorite?»”. Indicatorii financiari vor fi insa cei mai importanti iar Deutsche Telekom va sti daca sunt pe drumul cel bun dupa primul an de la intrarea brandului in Romania.

Tinerii trebuie sa fie atrasi prin entertainment nu prin procedee seci de vanzare.

„Pana la urma insa, a fi multumit inseamna a fi mandru. Si sunt mandru de fiecare data cand vad ca oamenii inteleg ce inseamna si ce vrea sa transmita un brand anume – si „Experiente Impreuna” nu este doar un slogan, ci este chiar sufletul Telekom Romania. De partea cealalta, ar fi gresit daca doar am picta un brand si nu i-am oferi substanta, oferte noi, din care clientul sa iasa in avantaj. Nu conteaza doar aspectul psihologic al intrarii unui brand pe o piata”.

Asa cum este de asteptat, brandul nu va „prinde” la fel de bine pentru foarte tineri, tineri si cei in etate, asa ca trebuie sa adresezi diferit fiecare grup de persoane, subliniaza chief brand officer-ul Deutsche Telekom. “Tinerii trebuie sa fie atrasi prin entertainment nu prin procedee seci de vanzare, entertainment asa cum a fost concertul Depeche Mode de acum cativa ani, formatie adusa de Cosmote. Este o modalitate sa fii in linie cu dorintele lor, nu incerca sa le vinzi ceva, isi vor pierde interesul repede. Increderea este insa cel mai important lucru pe care trebuie sa il oferi, sa fii transparent si de ajutor, brandul sa fie un sprijin. Sunt atatea lucruri care pot sa iasa gresit in aceasta lume digitala”.

Hans-Christian Schwingen detaliaza ce inseamna, in ziua de astazi, termenul de “incredere”, facand o trimitere la recenta lansare iPhone 6 in Romania dar si a serviciului de plati Apple Pay. “A fost foarte interesant sa observ cum de cateva ori Tim Cook, CEO-ul Apple, a subliniat ca Apple Pay NU stocheaza datele clientilor care folosesc sistemul. Prin asta, el a realizat doua lucruri – a aratat ca Apple se situeaza ca o companie de incredere si, indirect, a lovit in concurentii de la Google care au avut anumite probleme in acest sens”.

Telekom Romania a pastrat inca secretul privind cate produse si servicii vor lansa pe piata locala in urmatoarele luni, exceptand televiziunea IP prezentata vineri. Produsul va fi facut public in curand. Compania va plusa, fara doar si poate, pe produse si servicii convergente fix-mobil-TV-Internet (mobil si fix).

Consideri ca brandul Telekom Romania va fi primit bine pe piata locala si va inlocui cu succes Romtelecom si Cosmote? De ce (nu)? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.