Strategia Sony vizeaza o adaptare a companiei pe piata de profil, ceea ce se va traduce printr-o scadere a prezentei pe piata dispozitivelor middle-range (clasa medie) si orientarea catre telefoane de varf. Chiar si asa, inca de la lansarea pe piata a gamei Sony Xperia Z, continuata cu Z1, Z2 si, in toamna acestui an – Z3, Sony a lansat pe piata cate un nou varf de gama la fiecare sase luni, strategie care insa nu a adus cele mai spectaculoase rezultate pentru japonezi, scrie NY Times.

La nivelul intregului business, Sony se asteapta la o pierdere de peste 2 miliarde de dolari in anul fiscal care se va incheia in luna martie a anului viitor, peste estimarile initiale ale companiei. Cele mai mari pierderi vor fi aduse de segmentul terminalelor mobile, care, surprinzator, in aceeasi perioada a anului fiscal precedent a fost cea mai profitabila a companiei.

Pe segmentul terminalelor din clasa medie Sony va avea cel mai mult de suferit, acolo unde batalia este si mai mare, explicatia tinand de abundenta de telefoane existente pe pietele pe care Sony este prezenta, motiv pentru care japonezii si-au redus estimarile de vanzari pe acest segment de la 50 milioane de unitati, la 43. In prima parte a acestui an Sony si-a vandut divizia producatoare de laptop-uri si si-a reorientat business-ul de televizoare.

Sursa foto: sony.com