In ceea ce priveste tabletele, media pe gospodarie este de 1,1 echipamente, iar pentru telefoanele inteligente de 1,5 per gospodarie.

"50% dintre romani au acces la internet mobil prin telefon, pe baza unui abonament de telefonie ce are inclus si internet, 35% prin telefon pe baza unei cartele preplatite cu o extraoptiune de internet mobil, iar 25% au acces prin intermediul unui stick sau card USB cu abonament. 67% dintre abonamente/extraoptiuni, 70% dintre cartelele preplatite, respectiv 45% dintre tablete/carduri USB pentru acces la internet mobil dispun de trafic limitat, in timp ce 33% dintre abonamente/extraoptiuni, 30% dintre cartelele preplatite cu acces, respectiv 55% dintre tablete/carduri USB sunt cu trafic nelimitat sau nelimitat cu anumite restrictii la internet mobil", arata ANCOM, intr-un comunicat.

55% dintre utilizatorii de internet cu trafic limitat sunt atenti la consum

In general, 55% dintre utilizatorii de internet mobil cu trafic limitat au raspuns ca sunt atenti la modul in care folosesc acest trafic, nedepasindu-l niciodata. Alti 24% declara ca il folosesc foarte rar dincolo de limita de trafic si numai 10% admit ca acest lucru li se intampla des sau foarte des. 38% dintre cei care depasesc traficul inclus renunta la a mai folosi internetul mobil in perioada respectiva de facturare, in timp ce 60% continua sa il foloseasca, fie platind costuri suplimentare, fie suportand viteze mult mai mici.

In cazul serviciilor de internet mobil, romanii platesc, in medie, 58 de lei pentru un serviciu achizitionat in mod individual, in timp ce pentru un pachet de servicii cu internet mobil platesc 109 lei. Cei mai multi utilizatori platesc intre 23 si 45 de lei pentru un serviciu individual, iar pentru un pachet de servicii peste 90 de lei.

Doar 5% dintre consumatori isi schimba operatorul pe an

De asemenea, studiul a aratat ca romanii sunt, in general, multumiti de furnizorul actual de servicii de internet mobil, doar 5% dintre ei schimbandu-si operatorul in ultimul an, printre motivele invocate pentru schimbarea furnizorului fiind mentionate dorinta de a beneficia de o oferta de servicii la pachet mai avantajoasa (24% dintre respondenti), dorinta de a beneficia de ofertele pentru achizitionarea unui nou dispozitiv (telefon mobil/smartphone, tableta sau laptop) (17%), volumul traficului inclus (17%), dar si aria de acoperire care nu corespundea nevoilor utilizatorilor (13%, cu precadere in mediul rural).

Citeste si:

Internetul mobil este utilizat in principal pentru navigare, retele de socializare si e-mail, insa si pentru comunicarea vocala sau mesagerie instant. 78% dintre utilizatori il folosesc zilnic sau aproape zilnic, iar alti 15% il folosesc de 2-3 ori pe saptamana. 76% dintre utilizatorii de internet mobil au in gospodarie si internet fix, conexiunea mobila fiind utilizata, de regula, atunci cand nu functioneaza cea fixa.

Studiul a fost realizat pentru ANCOM de International Consulting Expertise, in colaborare cu CCSAS, pe un esantion de 1.549 persoane fizice din Romania, care folosesc servicii de acces la internet la puncte mobile, avand o eroare maxima de +/-2,5%, la un nivel de probabilitate de 95%.