Un pas in aceasta directie il va face si gigantul Samsung, o companie care isi intensifica tot mai mult prezenta in zona produselor electrocasnice si care pregateste un nou val de produse inteligente pe acest segment.

“40% dintre produsele pe care le vom comercializa in acest an vor fi electrocasnice interconectate. Urmarim aceste trenduri deja de cativa ani, iar consumatorii sunt inconjurati de tehnologii. Tocmai din acest motiv asteptarile si cererile trebuie sa fie aplicate in toate situatiile. Piata premium continua sa creasca daca acea solutie este pe asteptarile si nevoile clientilor, iar prin noile produse pe care le vom lansa pe piata ne asteptam ca aceasta tendinta sa se pastreze”, a declarat Dan Harvie (foto mai jos), director al diviziei de Home Appliances in cadrul Samsung Electronics Europa, in cadrul unei intalniri cu jurnalistii din Romania, la evenimentul Samsung European Forum 2016, desfasurat zilele trecute in Monte Carlo.

Potrivit managerului Samsung, intrarea produselor electrocasnice intr-o noua era este data si de evolutia tehnologica si penetrarea tot mai mare a smartphone-urilor in randul populatiei globale.

“Cea mai mare schimbare a fost aplicarea Wi-Fi pe aceste dispozitive, facand ca toate produsele din case sa fie interconectate, iar acest lucru se va realiza pana in anul 2020, cand cel putin un dispozitiv din casa va fi unul inteligent in toata lumea. Inovatia se schimba intr-un ritm dramatic, astfel ca in momentul de fata oamenii vor sa investeasca intr-un produs care sa le dea o experienta de cat mai lunga durata”, a declarat Dan Harvie.

In opinia acestuia, durata de viata a unei masini de spalat sau a unui frigider inteligent este cuprinsa intre 8 – 10 ani, dar oficialii producatorului asiatic dau asiguari ca tehnologia implementata in acest an ar putea fi folosita tot atat, in ciuda faptului ca, in cazul smartphone-urilor, terminalele mobile au ajuns sa fie inlocuite chiar si o data pe an.

“Tehnologia de acum poate tine pana la 10 ani, astfel ca ciclul de achizitie nu se va schimba dramatic. Vor diferi experientele traite de catre utilizator sau client, dar nu ma astept ca diferentele sa fie atat de mari”, a dat asigurari managerul Samsung, responsabil de divizia de Home Appliances in cadrul Samsung Electronics Europa.

Conform datelor furnizate de catre producatorul de electronice si electrocasnice, in momentul de fata Samsung detine o cota de piata de 10% pe piata masinilor de spalat si 20% pe segmentul frigiderelor la nivel global.

Citeste si:

Samsung sustine ca pana in prezent compania a vandut peste 100 de milioane de astfel de dispozitive care se regasesc in peste 80 de milioane de locuinte, iar trendul este unul de crestere, similar boom-ului pe care industria smartphone-urilor l-a cunoscut.

“2015 a fost un an foarte bun pentru noi, iar 2016 se anunta a fi si mai interesant. Bucataria este centrul casei noastre, iar miza va fi aici. Daca in cursul anului trecut ponderea vanzarilor de electrocasnice inteligente era situata undeva la sub 10%, anul acesta nu mai putin de 40% dintre produsele pe care le vom comercializa vor fi electrocasnice inteligente interconectate care sa ne faca viata mult mai usoara. Este un trend care a inceput in urma cu circa trei ani de zile si a fost marcat de o crestere foarte accentuata. Fiind o companie cu experienta in domeniul electronicelor, am urmarit trendurile acestor dispozitive inca de la inceput. 2016 se anunta a fi intrarea intr-o noua decada de inovatie”, a mai precizat Dan Harvie.

Samsung a prezentat zilele trecute, la Monte Carlo, noile solutii in materie de produse electrocasnice, remarcandu-se aici prima combina frigorifica dotata cu touch screen, care comunica cu telefonul inteligent si poate spune utilizatorului ce se afla in momentul respectiv in compartimentele sale, poate propune retete pe baza produselor din interior sau poate asigura o temperatura optima, la fel, in functie de tipul produselor din acesta.

Samsung a numit noua generatie de produse prezentate in cadrul European Forum 2016 drept “Bucataria, ca centrul casei noastre”, iar alaturi de o serie de produse destinate bucatariei, gigantul asiatic a prezentat si o masina de spalat care aduce numeroase inovatii, precum si un aspirator care comunica cu smartphone-ul.

Ce noutati a lansat Samsung in cadrul European Forum 2016, in articolul de aici.

Viitorul este aici: cum va deveni bucataria centrul universului nostru

Viitorul este aici: cum va deveni bucataria centrul universului nostru

Principalii concurenti ai Samsung pe piata electrocasnicelor sunt Whirlpool, Electrolux, dar si LG, un segment pe care se mai gasesc nume importante asa cum este cazul Indesit, Philips, Bosch sau Beko.