Aceasta noua directie completeaza procesul lung si anvoios de transformare a companiei, care detine in prezent mai multe tipuri de produse : aparate foto digitale, chioscuri de imprimare foto si galeria EasyShare – cea mai mare baza de date online de fotografii.

Antonio Perez, CEO-ul companiei, a dezvaluit lansarea a trei modele EasyShare multifunctionale care vor fi comercializate sub 300 de dolari bucata, respectiv: 149, 99 dolari, 199, 99 dolari si 299,99 dolari.

Preturile anuntate sunt cu 50 de dolari mai mari decat ale produselor similare, ceea ce ofera posibilitatea obtinerii de profit doar din vanzarea imprimantelor, conform analistilor IDC.

Aspectul revolutionar este reprezentat insa de pretul redus la care vor fi comercializate cartusele, de 14,99 dolari bucata pentru cele color si 9,99 dolari pentru cele alb-negru, adica aproape jumatate din pretul practicat de majoritatea concurentilor, in conditiile respectarii acelorasi standarde de calitate.

Sloganul pe care-l propune Kodak pentru noua campanie este simplu si extrem de relevant: “Economisiti 50% in tot ceea ce imprimati, de fiecare data cand imprimati”. Cheltuiala pentru fiecare pagina imprimata va fi intr-adevar jumatate din pretul standard existent in acest moment pe piata.

Matthew Troy, un renumit analist financiar din cadrul Citigroup New York, este de alta parere, sustinand ca piata ar fi saturata in ceea ce priveste numeroasele alternative de hardware si de imprimare, care indeplinesc cerintele, de calitate si viteza, ale consumatorului de rand. Asupra Kodak va plana riscul de a nu cunoaste succesul scontat, afirma Troy.

Citeste si:

Principalii rivali ai Kodak pe aceasta piata sunt Hewlett-Packard, Canon, Epson si Lexmark, absolut toti urmand acelasi tipar timp de mai multi ani: imprimante ieftine si cartuse scumpe.

De fapt, Kodak nu face altceva decat sa exploateze un moment de vulnerabilitate a pietei, consumatorii devenind din ce in ce mai nemultumiti de costurile ridicate ale imprimarii. Aceasta miscare apare ca fiind una logica si daca luam in considerare cifrele care indica o scadere a pietei aparatelor foto digitale si accesoriilor cu aproximativ 25% in ultimul trimestru din 2006, comparativ cu piata imprimantelor cu jet, numarul unitatilor vandute crescand de la 29,6 milioane la 30 milioane, conform InfoTrends Inc.

Antonio Perez, cel care a condus divizia de imprimante cu jet a liderului Hewlett-Packard, a fost adus in urma cu 4 ani la Kodak si a preluat responsabilitatea proiectului recent finalizat al carui cost ramane invaluit in mister, BusinessWeek estimand o valoare de 400 de milioane de dolari, iar CitiGroup de 100 de milioane de dolari. Purtatorul de cuvant al Kodak, Dave Lanzillo mareste suspansul, refuzand orice comentariu in acest sens.

Hewlett-Packard, care detine aproape jumatate din vanzarile mondiale de imprimante cu jet, prefera sa cerceteze in detaliu produsele Kodak inainte de-si prezenta pozitia oficiala, conform spuselor lui Karl  Schwenkmeyer, directorul de marketing al companiei. Acesta a amintit totusi opiniei publice ca in ultimii 20 de ani au mai fost persoane care au sustinut ca vor bulversa piata, iar unii dintre ei nu mai sunt astazi prezenti.

Foarte multi investitori se arata insa increzatori in fortele lui Perez si ale firmei pe care o conduce, marindu-si numarul de actiunilor detinute.

Imprimantele EasyShare vor fi oferite spre vanzare exclusiv prin reteaua de magazine Best Buy Co.si a site-ului Kodak, cele doua modele mai ieftine incepand cu luna martie, iar modelul 5500, considerat de top, cu luna mai.