Numarul utilizatorilor de casute de e-mail se apropie de 700 de milioane de abonati. In ceea ce priveste mesajele de e-mail generate intr-o zi, numarul acestora va ajunge la 130 de miliarde, dintre care doua treimi sunt mesaje spam.
Numarul utilizatorilor de casute de e-mail se apropie de 700 de milioane de abonati. In ceea ce priveste mesajele de e-mail generate intr-o zi, numarul acestora va ajunge la 130 de miliarde, dintre care doua treimi sunt mesaje spam.

Dincolo de criticile care "curg" zilnic la adresa Internetului, exista cel putin o dimensiune care ii asigura succesul: facilitati in comunicare. Ca este vorba de utilizatori mai mult sau mai putin "vorbareti", nevoia de comunicare s-a lipit si poate a ajuns in unele cazuri la identificare cu "solutia" Internet, iar corespondenta electronica este unul dintre punctele sale forte. Dupa cum arata un ultim studiu, numarul utilizatorilor de e-mail creste, tot asa cum se intampla si cu numarul celor care isi fac mai multe casute de e-mail. Daca pana nu demult functiona "cuplul": yahoo (sau hotmail) si adresa de "office", de anul intrecut si-a mai facut aparitia in schema si deja celebrul Gmail de la Google.

Potrivit unui studiu al companiei americane Radicati, la sfarsitul lui 2004, in lume erau in jur de 683 de milioane de utilizatori de casute e-mail, cu un total de 1,2 miliarde de conturi active de e-mail. De asemenea, la nivelul unei zile obisnuite, se trimit si se primesc aproximativ 130 de miliarde de mail-uri.

Cat de exacte sunt aceste cifre, ramane de vazut. Pana una, alta, asteptam si alt studiu pe aceasta tema, care sa confirme sau sa infirme aceste statistici.

IN EUROPA.


Conform raportului Radicati, numarul utilizatorilor europeni ai casutelor de e-mail a ajuns in prezent la 200 de milioane, iar estimarile arata ca pana in 2009 va ajunge la 252 de milioane de utilizatori. Aceasta inseamna ca peste o treime din abonatii unui serviciu de e-mail sunt in Europa.

Potrivit aceluiasi studiu, aproximativ doua treimi din totalul mesajelor e-mail sunt reprezentate in prezent de mesajele comerciale nedorite.

CAMPANIE


Impotriva spammerilor, a mesajelor comerciale nedorite s-au luat mai multe masuri, chiar si de natura penala. Totusi, una dintre cele mai "interesante" actiuni anti-spam a fost campania "Make love, not spam", initiata anul trecut. Campania ii indruma pe oameni catre site-ul www.makelovenotspam.com, de unde puteau fi descarcate programe care generau trafic catre site-urile spammerilor cunoscuti. Aceste programe pot fi instalate pe computer si vor functiona doar cand PC-ul nu este folosit. Programul nu putea fi folosit pentru a distruge website-ul spammerului respectiv, pentru ca acest lucru ar fi fost ilegal, dar trimitea mesaje puternice referitor la faptul ca spamul este inacceptabil.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri