Anul trecut a fost cel mai slab al industriei, scaderea pietei atingand nivelul de 700-800 de milioane de euro (-10%), potrivit datelor furnizate de principalii jucatori din sistem.

“Consideram ca segmentul IT&C reprezinta aproximativ 25% din segmentul de retail in general. Acest segment are si cea mai ridicata rata de dezvoltare. Anul acesta ne asteptam sa atinga aproximativ 30%”, ne-a declarat Jiri Rizek.

Luand in considerare dezvoltarea pietei din ultimii ani, oficialul Flamingo se asteapta ca totalul sectorului de electrocasnice albe, incluzand electrocasnicele de mici dimensiuni sa ocupe aproximativ 35-40%. Segmentul de brown goods ar urma sa se situeze la aproximativ 35% din totalul vanzarilor companiei.

In ceea ce priveste impactul normelor BNR asupra pietei de electronice, electrocasnice si produse IT, Jiri Rizek se asteapta la o anumita crestere a consumului, insa nu anticipeaza o evolutie spectaculoasa.

“La momentul actual, consideram ca piata de IT&C in general si cea de calculatoare in particular au cel mai mare potential de dezvoltare in urmatorii 3 ani”, enunta Rizek. Compania estimeaza ca valoarea pietei de IT&C va atinge 500 milioane euro pana in 2009, doar pe sectorul de retail, aceasta cifra reprezentand o crestere de peste 40% fata de 2007.

Aceasta estimare vine dupa ce Flamingo a inregistrat o crestere de 11,3% pe piata de calculatoare in 2006, de la o valoare de 70.485 unitati vandute in 2005, pana la 78.485 unitati in 2006. Cu aceasta evolutie, retailerul de electronice electrocasnice si IT&C a reusit sa isi pastreze pentru cel de-al patrulea an consecutiv pozitia de lider pe aceasta piata, atingand o cota de piata de 12,2%.

Citeste si:

Pentru 2007, Flamingo estimeaza ca piata de calculatoare va atinge un numar de peste 700.000 unitati vandute (desktopuri, laptopuri si servere ), in crestere cu 10-15%, dintre care mai mult de 85.000 de unitati sa fie vandute doar prin reteaua proprie Flamingo.

In ceea ce priveste evolutia pietei IT&C, Flamingo International considera ca alte segmente care vor cunoaste o dezvoltare importanta vor fi echipamentele mobile si consolele destinate consumatorilor de jocuri, sau cele dedicate sectorului de divertisment.

Aceasta crestere vine dupa o perioada de scadere a pietei de electronice si electrocasnice, cauzata in parte si de zvonurile nejustificate legate de scaderile spectaculoase la aceste produse, care au dus la reducerea consumului, potrivit oficialului Flamingo.

"Asteptarile clientilor nu s-au concretizat, in ceea ce priveste o scadere spectaculoasa a preturilor. Acum, este foarte important sa recastigam increderea acestora, referitor la faptul ca preturile la produsele electronice, electrocasnice si IT&C sunt influentate doar de dezvoltarea tehnologica si nu de anumite taxe, aceasta stabilitate mentinandu-se de acum inainte, la fel ca in toate celelalte tari ale Uniunii Europene", a declarat Jiri Rizek.