Marjele de profit au scazut cu mult mai mult fata de acum cativa ani atat din cauza reducerii tarifelor pentru apeluri, cat si datorita preturilor pachetelor de date mobile, in scadere cu pana la 50%, mai ales daca ne uitam la pretul pe GB care era foarte ridicat”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, Chris Bataillard, CEO al Zapp.

Potrivit acestuia, anul 2008 a fost foarte dificil pentru companie ca urmare a investitiilor semnificative, iar pentru anul viitor spera la o crestere a cifrei de afaceri ca urmare a cresterii numarului de clienti.

“Anul 2008 a fost unul foarte greu pentru ca a trebuit sa refacem aproape tot. Am cheltuit foarte mult cu extinderea retelei actuale si construirea noii retele 3G. De asemenea, am investit in lansarea de noi oferte si optimizarea serviciilor acordate clientilor. Anul viitor estimam rezultate interesante, ne asteptam la co crestere a cifrei de afaceri ca urmare a cresterii bazei de clienti.”, a mai declarat CEO-ul Zapp.

Compania a intrat recent si pe segmental prepay pentru a creste traficul care intra in retea de la ceilalti operatori.

“Oferta NoPay a fost gandita pentru a balansa traficul care intra in reteaua noastra fata de cel care iese catre ceilalti operatori. Pana acum am avut numai clienti postpaid, insa unii dintre clientii nostri prefera prepay si am venit cu aceasta oferta pentru a nu-i pierde. Acest serviciu ne va creste semnificativ numarul de clienti pe serviciile de voce”, a declarat oficialul Zapp.

In ceea ce priveste serviciile de date mobile, acoperirea EVDO a Zapp va creste pana la 80-85% pana la sfarsitul anului viitor, potrivit lui Bataillard.

“In prima faza am extins semnificativ reteaua EVDO cu pana la 35% mai mult fata de ceilalti operatori, urmand ca in cea de-a doua faza,care va incepe in ianuarie, reteaua EVDO sa aiba o acoperire de 80%-85% din populatia Romaniei.” a mai spus Bataillard.

Compania a lansat anul acesta serviciile 3G, iar pana la sfarsitul anului reteaua Zapp de generatia a treia va acoperi 32 de orase, urmand ca pana la finele lui 2009 sa fie extinsa pana la minim 120 de orase. Echipamentele pentru reteaua UMTS sunt furnizate de compania chineza ZTE.

“Reteaua noastra 3G acopera in acest moment peste 30 de orase din Romania, iar pana la sfarsitul anului acesta reteaua va avea o acoperire de 32 de orase urmand ca pana la finalul lui 2009 , acoperirea 3G a Zapp sa cuprinda cel putin 120 de orase. In acest moment, portofoliul pe date al Zapp reprezinta 40% din totalul clientilor pe care ii avem. Cei mai multi clienti pentru serviciile de date folosesc vocea ca serviciu secundar”, a mai spus Chris Batailard.

Citeste si:

Potrivit acestuia, Zapp va fi primul operator care va permite accesarea Internetului nelimitat printr-o noua oferta la care compania inca lucreaza . “Traficul nelimitat va fi posibil in cateva saptamani lucram la un astfel de produs ce va permite utilizarea nelimitata a Internetului 3G pe zi”, a mai spus CEO-ul Zapp.

Piata romaneasca de telecomunicatii a inregistrat pana la jumatatea anului 2008 cresteri importante in ceea ce priveste numarul de utilizatori pe telefonie mobila si internet, se arata intr-un raport al Autoritatii Nationale pentru Comunicatii (ANC).

Romania are cea mai mare rata de crestere din Europa in ceea ce priveste conexiunile la internet. Ritmul de crestere se va mentine si anul viitor. Serviciile WiMAX care se lanseaza in 2009 vor asigura acces la internet si in zonele care nu sunt acoperite in prezent”, a aratat Liviu Nistoran, presedintele ANC.

Rata de penetrare pentru serviciile de internet broadband fix a ajuns la jumatatea anului la 10,52%.

Zapp a afisat pentru anul trecut o cifra de afaceri de peste 89 de milioane de euro , similar cu cifra de afaceri realizata pe 2006, iar portofoliul companiei a stagnat in ultimul an la 500.000 de abonati.

Principalii competitori ai Zapp sunt Orange Romania, Vodafone, Cosmote, RCS-RDS si Romtelecom prin viitoarea retea CDMA.

Piata de comunicatii electronice din Romania va ajunge la finele acestui an la valoarea de 7 miliarde de euro, incluzand serviciile telecom si postale, dar si cheltuielile pe infrastructura.

Piata romaneasca de telecomunicatii, exceptand serviciile si infrastructura, ar putea ajunge anul acesta la o valoare de peste 5 miliarde de euro, in crestere cu 10% fata de anul trecut, cand piata a ajuns la 4,61 miliarde de euro.

Anul trecut piata a cunoscut o crestere cu 16,7% fata de 2006, cand a avut o valoare de 3,95 miliarde de euro, iar primii 20 de jucatori au avut o pondere de 92% .