Potrivit studiului, unul din trei consumatori sunt dispusi sa publice un comentariu online despre produsul sau firma respectiva, 44% din barbati si 34% la suta din femei se bazeaza frecvent pe evaluarile independente si numarul de stele acordate de catre ceilalti consumatori, iar unul din patru cauta tipul de garantii oferite clientilor, publicate pe site-ul web al companiei respective.

Totusi, comerciantii online par sa ignore importanta din ce in ce mai mare a acestor comentarii si evaluari ale clientilor, 48% din comercianti declarand ca ei nu au nici un mijloc pentru a ajuta la controlul sau influenta acestor evaluari.

Peste 50% din comercianti au recunoscut ca nu monitorizeaza comentariile postate online de clienti pe site-uri web sau bloguri, doar 30% sustinand ca monitorizeaza regulat comentariile si evaluarile publicate pe site-uri web, retele sociale si blog-uri.

Citeste si:

"In conditiile actuale de supraincarcare a pietei de publicitate, consumatorii constientizeaza in mod clar valoarea schimbului de cunostinte intre ei, iar aceasta contribuie la cresterea increderii in unii comercianti online. Intreprinderile trebuie sa monitorizeze un astfel segment, daca sunt hotarate sa-si protejeze veniturile si sa construiasca un brand online puternic", a declarat directorul executiv al 1&1 Internet, Oliver Mauss.

1&1 Internet, compania britanica de servicii si gazduire web a realizat acest studiu la care au participat peste 1500 de consumatori si peste 400 de companii.