Desi preturile produselor au crescut in ultimele doua saptamani cu 60%, Pawel Smigielski, manager regional al Kingston pe Europa de Est, spune ca acest fenomen are loc pentru ca asa este dictat de jucatorii din piata. Totodata, seful companiei in zona est-europeana declara ca “daca se va mai taia din productie, preturile vor creste si, la un moment dat, se vor stabiliza, iar daca preturile vor cobori, asa cum ne asteptam, vom vinde mai mult, insa doar din punct de vedere cantitativ”.

In 2009, John Tu, CEO si co-fondator al Kingston Technology, prognozeaza o consolidare a pietei globale – vor exista multi jucatori care nu vor mai face fata si se vor retrage –, dar si o cota mai mare pentru compnia pe care o conduce.

In ceea ce priveste filiala din Romania a companiei, Mihai Marcu, director dezvoltare pentru Bulgaria, Romania si Moldova, spera sa obtina o cota de 20% pe segmentul cardurilor de memorie pentru telefoanele mobile si sa creasca pe partea de tehnologie HyperX, dedicata gamerilor.

“In 2009 ne vom concentra, in primul rand, pe dezvoltarea segmentului de produse cu prezenta in zona de retail, cum sunt dispozitivele USB si memoriile flash pentru telefoanele mobile si aparatele foto/video, avand ca obiectiv crestearea ponderii pe care o avem pe aceasta piata. De asemenea, vom acorda o atentie sporita segmentului de memorii HyperX, observand un interes in continua crestere din partea entuziastilor in optimizarea sistemelor de gaming”, a declarat Marcu.

In decembrie 2008/ianuarie 2009, cele mai bine vandute carduri de memorie in Romania au fost cele de 8GB si peste, iar modulele de 2GB si peste aceasta valoare, au insumat 66% din vanzarile totale. Vanzarile realizate in aceasta perioada au crescut foarte mult (cu 46%) si pe sectorul memoriilor DRAM de 2GB.

Zona cu cea mai promitatoare crestere in ceea ce priveste numarul de unitati vandute, peste 100%, o constituie cea a memoriilor Branded – memorii compatibile cu sisteme ale producatorilor internationali (Acer, Dell, Fujitsu Siemens, HP, Lenovo, Vaio, etc.).

Citeste si:

“Cel mai mult vom creste, in continuare, pe acest segment”, adauga directorul de dezvoltare pentru Bulgaria, Romania si Moldova.

Kingston Technology, unul din principalii jucatori pe piata de module de memorie PC, carduri flash si unitati portabile USB din Romania, a realizat o crestere a vanzarilor cu 6% comparativ cu anul precedent, la o valoare de 10,66 milioane dolari.

Din punct de vedere al cantitatii de unitati vandute, Kingston a dat spre achizitie in 2008 aproximativ 930.000 de memorii pe piata din Romania, cele mai mari volume inregistrandu-se la nivelul memoriilor de tip Flash, dar si pe segmentul memoriilor DRAM (Branded si ValueRAM). Cotele de piata au fost de 25% pentru aria cardurilor de memorie, la fel si pentru dispozitivele USB si 13% pentru memoriile DRAM.

Valoarea vanzarilor Kingston de anul trecut a crescut pe fiecare segment de business in raport cu 2007.

In tara, compania are noua parteneri, dintre care fac parte Asesoft Distribution, ElkoTech, K-tech, Logicom IT Distribution, R.H.S. Company.