Telefoanele mobile sunt vazute ca o necesitate in intreaga lume si ar putea resimti o crestere a cererii, in ciuda crizei economice, a anuntat Organizatia Natiunilor Unite (ONU), in cel mai recent raport publicat.
In ciuda recesiunii, milioane de oameni din India, China, Nigeria si alte piete emergente vor cumpara telefoane mobile, potrivit Uniunii Internationale de Telecomunicatii (ITU).

Gospodariile din Europa si America de Nord vor mentine rata de utilizare a telefoanelor mobile, in timp ce multi dintre utilizatori vor renunta la telefonia fixa pentru a reduce costurile, a anuntat ITU, intr-un raport lansat la Mobile World Congress (MWC), cel mai mare targ de telefonie mobila, ce are loc la Barcelona.

“Odata ce un utilizator detine un telefon mobil, este greu sa renunte la acesta, iar in multe tari telefoanele mobile au devenit o necesitate”, mai anunta raportul.

“Multe tehnologii de comunicatii, printre care telefonia mobila si Internetul de banda larga, continua sa ofere un potential mare de crestere indiferent de climatul economic”, releva raportul prezentat la Barcelona.

Numarul de abonamente la telefonia mobila pe plan global a ajuns la finele lui 2008 la 4 miliarde, in crestere cu 24% fata de anul precedent.

Telefonia mobila a ajuns la saturatie in Singapore si Hong King, in timp ce rata de penetrare a ajuns in Nigeria la doar 30% si la 15% in India, doua dintre pietele cu cea mai rapida extindere.

Potrivit ITU, in tarile dezvoltate increderea in serviciile de informatii si voce sunt din ce in ce mai mari, de exemplu fermierii si pescarii primesc mesaje text cu informatii despre vreme sau preturi la produse.

Popularitatea telefoanelor mobile in tari dezvoltate precum China, Pakistan, Malaiezia, Tailanda si Bangladesh creeaza o oportunitate pentru un salt in tehnologie unde serviciile de Internet pot fi furnizate catre consumatorii fara computere.

Cei mai mari investitori in telecom din pietele emergente sunt Bharti Airtel Norway Telenor - in India, MTN - in Africa de Sud, Orascom Telecom - in Egipt, Zain - in Kuweit si Vodafone Vodacom.

Grupul suedezo-finlandez de telecomunicatii TeliaSonera si compania saudita Etisalat au
intrat recent pe piata din Afganistan, unde acoperirea liniilor de telefonie mobila este aproape inexistenta dupa treizeci de ani de razboi.

In pietele bogate, cum ar fi vestul Europei sau America de Nord, ITU a anuntat ca operatorii mobili ar putea fi mai bine pozitionati decat furnizorii de telefonie fixa datorita investitiilor mai putin ridicate.

Potrivit raportului, multi consumatori din tarile dezvoltate vor prefera telefoanele mobile in locul linilor fixe ca rezultat al recesiunii, dar ar putea fi mai atenti cu bugetele alocate convorbirilor telefonice.

De asemenea, pachetele prepaid si abonamentele fixe ar putea deveni mult mai populare, potrivit raportului ITU.

“Sunt semne clare ca abonatii la telefonia mobila deja au amanat planurile de inlocuire a telefoanelor mobile si au devenit mult mai constienti fata de costuri cand initiaza apeluri. Operatorii vor reusi mai greu sa promoveze serviciile cu plata pentru consumatorii precauti si adoptarea de noi servicii, cum ar fi televiziunea mobila, vor fi cu siguranta afectat”, mai anunta raportul.

Conditiile dure de creditare ar putea determina operatorii telecom sa-si reduca investitiile, ceea ce duce la consolidarea industriei, mai anunta raportul.

In final, ITU incurajeaza guvernele sa aloce investitii in telecomunicatii prin pachetele de stimuli economici lansate in ultimele luni.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri