Producatorul japonez de procesoare Toshiba a acceptat sa cumpere cu aproximativ doua miliarde yeni (20,2 milioane dolari) participatia de 40% pe care o detinea Panasonic in compania mixta de LCD-uri, fiind ultima miscare din piata de ecrane LCD folosite pentru telefoanele mobile, computerele mici si ecrane de navigare, scrie Wall Street Journal.
Cele doua companii au anuntat ca Toshiba va cumpara actiunile Panasonic pe data de 28 aprilie, iar tot atunci vor schimba numele companiei in Toshiba Mobile Display. Dupa ce compania va deveni in totalitate subsidiara Toshiba, aceasta va putea implementa masuri de restructurare mult mai rapide.

Compania, cunoscuta ca Toshiba Matsushita Display Technology, este al doilea producator de ecrane LCD de marimi mici si medii cu o cota de piata de 10%, potrivit DisplaySearch. Sharp este lider de piata cu o cota de 20%.

Confruntata cu o scadere a preturilor si a cererii pentru ecranele LCD, compania a estimat ca va posta pierderi in valoare de 30 miliarde yeni la vanzari de 270 miliarde yeni in anul financiar incheiat la 31 martie 2009.

Luna trecuta, Sony si Seiko Epson au anuntat ca poarta discutii pentru o posibila alianta a diviziilor de LCD, iar NEC a anuntat ca a inchis fabrica de ecrane LCD din Japonia.

Toshiba, care a preconizat pierderi record pentru anul financiar tocmai incheiat, a declarat ca se va axa pe crearea de ecrane cu emitere organica de lumina (OLED), o noua tehnologie de ecrane care foloseste mai putina energie si ar putea fi viitorul vector de crestere pentru companie.

Compania cu capital mixt formata de cei doi producatori de electronice a fost infintata in 2002 cu o valoare pe piata de 10 miliarde yeni, iar in cadrul acesteia lucreaza 2.700 angajati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri