Studiul, finantat de LogicaCMG, a analizat 1.200 de contracte de outsourcing din intreaga lume din 1990 incoace.
Firmele trebuie sa incheie o "carta a parteneriatului" cu partenerii de outsourcing, care sa stabileasca un model de comportament si sa includa elemente necesare monitorizarii nivelului de succes.

Studiul a descoperit faptul ca acele contracte cu parteneriate bazate pe incredere - spre deosebire de cele bazate pe penalitati - sunt mult mai predispuse a conduce la un "coeficient de incredere" pentru ambele parti.

Adevarata incredere nu este naiva. Aceasta provine din planificare, este condusa de persoane protrivite, structuri, procese si masuratori si se castiga prin performanta.

Ignorand valoarea unor parteneriate de outsourcing bine gestionate inseamna neglijenta in afaceri - deoarce are un impact imens asupra recuperarii investitiei si valoarii potentiale obtinute din outsourcing.

Realizatorii studiului au declarat ca aranjamentele pe termen scurt, parteneriatele bazate pe putere sunt substituenti slabi ai proceselor de cooperare si de construire a increderii.

Alternativa este de a contracara costurile ridicate de monitorizare si sanctiunile impuse, comportamentele si orientarile negative adoptate si scopurile limitate urmarite de parti.

Conform studiului, contractul este o unealta de guvernare necesara dar nu suficienta in outsourcing, insa contractele prost concepute, bazate pe servicii de analiza imperfecte si continand ambiguitati, portite de scapare si termeni imcompleti, pot afecta serios sanatatea outsourcing-ului.