Decizia HP de la renunta la Apple a fost asteptata, dupa ce compania a anuntat in vara trecuta ca va inceta distributia unei versiuni iPod sub brandul HP.

Intelegerea cu RealNetworks marcheaza o noua directie pentru HP, care si-a vazut propriile produse de divertisment umbrite de puternicul brand al Apple. Rhapsody va fi incepand de acum software-ul pentru muzica pe noile PC-uri si laptop-uri HP, iar incepand cu primavara 2006, clientii HP vor beneficia de un abonament gratuit de testare de 30 zile a serviciului muzical al RealNetwoks.

Acordul ofera si potentialul de a duce serviciul muzical al RealNetwoks dincolo de PC-uri.

RealNetworks a declarat ca a fost in special atrasa de HP dupa ce a vazut planurile companiei pentru dispozitivele de divertisment, desi actuala intelegere cuprinde doar laptop-urile si PC-urile HP.
Un prim pas catre acest scop va fi dezvoltarea unei functii de telecomanda care sa fie utilizate cu versiunile Rhapsody ce ruleaza pe PC-urile HP Windows Media Center Edition conectate la TV.

Acordul initial al HP cu Apple a fost incheiat cu exact doi ani in urma, la Consumer Electronics Show 2004 din Las Vegas. Directorul executiv de atunci al companiei, Carly Fiorina, a avut cea mai mare contributie in luarea deciziei de a distribui propria versiune a iPod. Dar compania a descoperit in timp ca linia sa de playere muzicale s-a situat de cele mai multe ori in umbra dispozitivelor Apple.