Metro Cash & Carry a inregistrat o crestere de 4% in Europa de Est, la 2,65 miliarde de euro, in timp ce reteaua de magazine Real a avut un declin de aproape 2%, la 696 milioane de euro. Vanzarile din regiune ale diviziei de retail de produse electronice Media-Saturn au urcat cu 8%, la 607 milioane de euro, potrivit raportului financiar al retailerului.

La nivel de grup, Metro a raportat vanzari in urcare cu 2,2%, la 15,65 miliarde de euro, in linie cu asteptarile analistilor consultati de Reuters. Metro a avut o pierdere de 81 milioane de euro, raportat la un profit net de 16 milioane de euro in primele trei luni ale anului trecut, potrivit Mediafax.

Retailerul, al patrulea la nivel mondial, a anuntat ca se va concentra pe rezolvarea problemelor afacerilor actuale inainte de a intra pe noi piete, precum Indonezia, dupa ce a raportat o pierdere operationala surprinzatoare in primul trimestru.

Metro este puternic expus la consumatorii europeni, dintre care multi restrang cheltuielile ca raspuns la reducerile de locuri de munca si masurile de asuteritate ale guvernelor.

Grupul a inregistrat o pierdere operationala de noua milioane de euro in primul trimestru, sub estimarile analistilor consultati de Reuters pentru profit de 49,5 milioane de euro, din cauza investitiilor in reteaua Media-Saturn, care a raportat un rezultat negativ de 20 de milioane de euro.

Citeste si:

Bugetul pentru investitii in acest an a fost redus de la doua miliarde de euro la 1,8 miliarde de euro, iar Metro a renuntat la planurile de a intra pe piata cash & carry din Indonezia pentru a se concentra pe imbunatatirea vanzarilor in tarile unde este deja prezent.

Retailerul nu se asteapta ca profitul sa creasca in acest an, din cauza economiei slabe, si a avertizat ca estimarile pentru rezultatele financiare prezinta riscuri.

Directorul general al grupului, Olaf Koch, care a preluat postul la inceputul anului, a declarat ca vrea sa se concentreze pe imbunatatirea vanzarilor in termeni comparabili, in loc sa ia masuri pentru protejarea profiturilor, ca predecesorul sau.

Vanzarile Metro Cash & Carry Romania au scazut anul trecut cu 7%, la 1,06 miliarde euro, revenind aproape de nivelul din 2004, cand afacerile diviziei locale a grupului german au depasit pentru prima data pragul de un miliard de euro.

Metro avea in Romania la sfarsitul lunii martie 32 de magazine cash & carry si 25 de magazine Real.