Lactalis, cel mai mare producător mondial de lactate, a anunţat că vânzările au crescut cu 4,3% în 2023, la 29,5 miliarde de euro, dar marja netă a profitului a rămas scăzută, deoarece inflaţia afectează puterea de cumpărare, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Lactalis, controlat de familia Besnier, a informat că profitul net s-a situat anul trecut la 428 milioane de euro, comparativ cu 384 milioane de euro în 2022, în timp ce marja netă a profitului a fost de 1,45% din vânzări în 2023, uşor mai ridicată decât cea de 1,36% din vânzări consemnată în 2022, dar sub nivelul de 2% înregistrat în 2021.

"Într-un an 2023 marcat de inflaţie, de consecinţele acesteia asupra puterii de cumpărare şi de preţurile nefavorabile pe plan internaţional, profitabilitatea grupului a rămas scăzută. Totuşi, în acest context dificil, echipele Lactalis au menţinut cursul unei creşteri profitabile şi responsabile", a afirmat preşedintele Emannuel Besnier.

Schimbarea comportamentului consumatorilor în 2023 a dus la un declin al volumelor de vânzări şi la un apetit particular pentru mărcile distribuitorilor, în detrimentul mărcilor naţionale, în special în Europa, se arată în comunicatul Lactalis.

Grupul a investit peste 920 milioane de euro pentru a dezvolta noi produse, pentru modernizarea fabricilor de lactate din Franţa şi America de Nord şi pentru a reduce impactul asupra mediului, a informat grupul francez.

Principalele pieţe ale Lactalis sunt Franţa, SUA şi Canada.

Sursa foto: Lactalis Romania

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri