Grupul italian de băuturi spirtoase Campari a anunţat achiziţionarea celebrei case franceze Courvoisier, unul dintre cele mai prestigioase branduri de coniac din lume, de la Beam Suntory, valoarea tranzacţiei fiind evaluată la 1,2 miliarde de dolari, transmite Reuters, preluat de Agerpres.

Este cea mai mare achiziţie de până acum a grupului italian şi marchează intrarea pe segmentul coniacurilor. Campari, care vrea să devină un rival important pentru giganţii Diageo şi Pernod Ricard, a anunţat că în urma tranzacţiei coniacul devine a patra parte majoră a grupului, alături de aperitivele pe bază de alcool, bourbon şi tequila.

Din portofoliul Campari face parte şi marca Grand Marnier.

Directorii grupului italian au apreciat că tranzacţia va permite extinderea Campari pe piaţa americană şi oferă potenţial de transformare în regiunea Asia Pacific, în special în China.

"Suntem încântaţi să achiziţionăm o celebră casă de coniac, este o oportunitate rară să ne extindem portofoliul de băuturi premium şi producţia în Franţa", a afirmat directorul general Campari, Bob Kunze-Concewitz,care va demisiona anul viitor.

Extinderea cotei de piaţă în Statele Unite şi China - ambele pieţe importante, unde Campari are acum o prezenţă relativ redus - este critică pentru ca firma să concureze mai bine cu rivalii săi.

De asemenea, tranzacţia ar urma să majoreze vânzările nete ale Campari cu aproximativ 9%, a declarat Kunze-Concewitz. Acesta a adăugat că prima dată Campari va căuta să relanseze Courvoisier, înfiinţat în 1828, o strategie cu care grupul a avut succes când a achiziţionat alte mărci.

În anul fiscal care s-a încheiat la 31 octombrie 2023, vânzările Courvoisier au scăzut în ritm anual cu 33%.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri