In Germania, antreprenorii care au observat devreme acest trend au inceput deja sa organizeze evenimente unde faciliteaza o forma de barter intre participanti.

La asa-numitele petreceri de schimb, participantii platesc o taxa de intrare si aduc hainele, gentile sau pantofii de care nu mai au nevoie, in schimbul carora primesc monede de la organizatori. Articolele adunate sunt apoi sortate de persoane cu experienta in retail intr-un spatiu care seamana cu un magazin, unde participantii pot utiliza monezile primite anterior pentru a-si cumpara produse "noi".

Pentru a evita neplacerile, organizatorii nu primesc decat articole de marca.

In asteptarea pregatirilor, invitatii petrec cateva ore petrecand cu muzica si cocktailuri.

Citeste si:

Astfel de evenimente au aparut in urma crizei financiare pentru a oferi consumatorilor o alternativa la shopping-ul traditional.

Fenomenul “consumul colaborator”

In SUA, autoarea Rachel Botsman, expert in trenduri economice, numeste fenomenul "consum colaborator" si evoca renasterea schimburilor si utilizarii in comun a locuintelor, masinilor si altor elemente de confort ale vietii moderne.

Ideea este cu atat mai atractiva pentru tineri, care au venituri discretionare modeste dar nu vor sa renunte la conforturile oferite de economia moderna de consum, utilizand in comun locuinte, haine, masini, unelte.

Revista Time a declarat aceasta noua forma de consum una dintre cele 10 "idei grozave" care vor schimba lumea.

Internetul inlesneste, diversifica si profesionalizeaza economia de schimb, oferind la preturi minime, de obicei gratuit, finantat prin advertising si/sau comisioane, servicii pentru care exista o cere uriasa, ignorate insa de retailul traditional.

Citeste si articolul Ce-i al meu e si al tau!