Printre scopurile campaniei, pe langa personalizarea experientei savurarii unei bauturi racoritoare, se numara, cel mai probabil, atragerea unui numar de noi clienti.

Cu toate acestea, intr-o tara in care identitatea culturala poate fi strans legata de religie si etnie, si in care problemele ce tin de perceptia de incluziune sau excludere sunt extrem de sensibile, ideea de personalizare a sticlelor poate deveni foarte complicata.

Saptamana aceasta, un cetatean israelian de origine araba a trimis o petitie unui tribunal israelian prin care a semnalat ca aceasta campanie este discriminatorie.

„Niciun nume de origine araba nu apare pe lista celor identificate de companie, desi populatia araba din Israel depaseste 1,5 milioane de persoane”, a spus acesta.

De asemenea, alte plangeri au venit de la comunitatea imigrantilor rusi si din partea altor minoritati din Israel, ale caror prenume nu au ajuns pe lista.

Citeste si:

Aceasta nu este insa prima data cand Coca-Cola intampina astfel de probleme. O campanie similara din Suedia a luat in calcul, de asemenea, cele mai populare nume locale, excluzand insa Muhammad, compania temandu-se ca ar fi prea controversat.

Mai mult, compania Coca-Cola a mai avut anterior probleme in Israel, unde ani de zile nu si-a comercializat produsele, ca urmare a presiunii arabe de a alege intre piata israeliana si cea araba, mult mai mare ca dimensiune.

Sursa foto: www.thelocal.se