Chipsurile in cauza sunt variante de Lay’s care nu sunt comercializate pe piata locala (Cappuccino, Kettle Cooked, Bacon Mac&Cheese, Wavy Mango Salsa). Pungile au un gramaj cu 50 de grame mai mic decat cel clasic, insa sunt comercializate la acelasi pret. Diferenta o reprezinta in medie 5-6 chips-uri, sustin jurnalistii de la Associated Press.

Chipsurile Lays aduc producatorului american peste un miliard de dolari din vanzarile in retail, in fiecare an. Valoarea este echivalentul a peste 200 de milioane de pungi, in cazul in care costul mediu al unei astfel de pungi este de aproximativ 4 dolari. Daca se ia in considerare o economie de 21 de centi per punga, suma totala salvata de companie printr-o astfel de strategie este de 50 de milioane de dolari.

Potrivit Associated Press, reducerea numarului de chips-uri face parte din strategia PepsiCo de eficientizare a costurilor, plan anuntat din 2012 si care ar putea aduce economii de circa un miliard de dolari pana in 2019. Veniturile diviziei de snacks-uri au crescut in al doilea trimestru cu 5% la nivel global, in timp ce divizia de bauturi a afisat o crestere de 2%.

In Romania, 80% din materia prima folosita in obtinerea chipsurilor Lay’s este locala, compania avand parteneriate cu 14 fermieri din zona Covasna, Harghita, Brasov si partea de sud a tarii. Restul de 20% este importata din tari precum Germania, Franta, Italia. In fiecare zi, in fabrica PepsiCo din Popesti Leordeni sunt produse in medie un milion de pungi de snacksuri, 20% din productie fiind exportata in Bulgaria si Republica Moldova. In Romania consumul de chipsuri per capita este de doar 500 gr in timp ce americanii se lauda cu 6 kg sau britanicii cu 4 kg per cap de locuitor.

INTERVIU 3 in 1: O zi din viata celor mai importanti manageri din PepsiCo Romania

INTERVIU 3 in 1: O zi din viata celor mai importanti manageri din...

Sursa foto: Lay's, Shutterstock.com