Potrivit designerilor proiectului, durata de viata a unui carosabil realizat din plastic este de trei ori mai mare decat cea a unuia realizat din asfalt obisnuit si poate fi construit in saptamani fata de luni, prin solutii prefabricate livrate direct catre proiecte.

Strazile realizate din „caramizi” din plastic necesita o atentie sporita, dar sunt mult mai rezistente la eroziune, coroziune si schimbarile climatice ori chimice care afecteaza deobicei suprafata asfaltului., ceea ce face ca structura sa nu ii fie modificata la temperaturi cuprinse intre -40 de grade si 80 de grade Celsius.

„Potentialul acestui concept este unul urias. In momentul de fata cautam parteneri pentru a lucra si dezvolta acest proiect pilot”. (directorul celui mai mare constructor de drumuri din Olanda)

Soseaua ar urma sa fie dezvoltata cu spatii in interior pentru canalizare si alte utilitati si produce mult mai putin carbon in procesul de productie.

Proiectul soselelor din plastic, denumite generic „Plastic Roads”, a fost dezvoltat de catre compania KWS Infra, cel mai mare constructor de drumuri din Olanda.

Citeste si:

„Plasticul ofera multe avantaje comparativ cu structura din care sunt realizate soselele in prezent, atat in ceea ce priveste constructia, dar si intretinerea lor. Potentialul unei astfel de constructii este unul urias, iar in prezent suntem in cautarea de noi parteneri pentru constructia si dezvoltarea acestora”, a declarat Rolf Mars, directorul KWS Infra.

Orasul Rotterdam, aflat in sudul Olandei, este pe punctul de a deveni primul care sa testeze aceasta tehnologie in urmatorii trei ani.

Sursa foto: volkerwessels.com