Cercetarile coordonate de profesorul Thomas E. Patterson arata ca tinerii cu varste cuprinse intre 18 si 30 de ani folosesc cu precadere televiziunea ca furnizoare de informatii, in defavoarea presei scrise si chiar a Internetului. Potrivit analizei intitulate "Young People and News", valoarea Internetului ca sursa de informare este supraestimata, pe cand cea a radioului este subestimata. "Multi oameni, in special tinerii, deschid radioul pentru a asculta muzica si ajung apoi sa asculte stiri", este de parere Patterson.

Majoritatea tinerilor sunt consumatori ocazionali de stiri, iar in topul preferintelor lor se afla stirile "ambalate" in forma divertismentului sau cele care tin de faptul divers. Unii specialisti sunt insa mai optimisti, afirmand ca revolutia digitala favorizeaza cresterea consumului de stiri in randul tinerilor. Problema este ca tinerii sunt obisnuiti sa-si ajusteze consumul de media in functie de nevoi si dorinte, iar media off-line nu le ofera aceasta posibilitate.

Rezultatele studiului prevad un viitor sumbru pentru presa tiparita, doar 16% din cei intervievati afirmand ca o citesc in fiecare zi, de doua ori mai putin fata de cei cu varste de peste 30 de ani. "Tirajele ziarelor au tot scazut si este de inteles faptul ca tinerii nu sunt interesati de ziare. Jurnalismul are un viitor interesant, insa nu sunt sigur ca si ziarele vor avea aceeasi soarta", crede Patterson.

Citeste si:

Studiul pune si problema atentiei pe care consumatorii o acorda stirilor. Astfel, s-a dovedit ca doar 52% dintre tineri sunt atenti la programele de informare, acestia mai mult "prinzand din zbor" stirile. Daca in presa scrisa nu poti ignora stirile, pe Internet gradul de selectivitate este mult mai ridicat. Multi utilizatori acceseaza site-urile web in alte scopuri decat punerea la curent cu ultimele stiri.

Cauzele relativului dezinteres al tinerilor fata de stiri pot fi puse pe seama transformarii consumatorilor din cititori in privitori si, mai nou, in lectori ai Internetului care imbina cititul cu privitul. "Fie ca ne place sau nu, cred ca viitorul stirilor apartine mediei electronice, insa nu stim prea bine in ce forma va fi aceasta", sustine Patterson.

In Romania, agentia de publicitate Leo Burnett a efectuat un studiu similar despre stilul de viata si de consum al tinerilor, numit "Leo Youth". Concluziile arata ca mai mult de jumatate dintre ei se informeaza de pe Internet, iar 90% folosesc chat-ul pentru a socializa.