Wall-Street: In primavara ati investit si in alta zona decat cea a cafenelelor...

Da, este adevarat, am hotarat extinderea unui nou concept de sali de evenimente: Turabo Grand Ballroom. In mod concret, am investit 500.000 euro in doua sali de evenimente tintind astfel pe cei care sunt interesati de organizarea de conferinte.

Wall-Street: Veti investi in viitor mai mult in aceasta zona?

Intentionam sa ne extindem prin lansarea altor complexuri similare. Atat in Bucuresti cat si in restul tarii. Pentru inceput, vom construi cea de-a doua sala a centrului de evenimente din Pipera, care va insemna o investitie de 350.000 euro. Mai mult, ne gandim serios ca pe termen lung sa atacam si sectorul oragnizarii de evenimente. Probabil vom crea propria agentie de PR.

Wall-Street: In ce stadiu se afla planurile de investitie intr-un hotel de cinci stele?

Nu am abandonat acest proiect. Intentionam sa ridicam in 2008 un hotel de cinci stele in centru Bucurestiului, investitie estimata la 25 de milioane de euro. Deocamdata, nu ne-am hotarat asupra zonei. Suntem in faza de tatonare, ne concentram pe centrul vechi al Capitalei, dar nu excludem si zone precum Pipera. Va fi vorba de un hotel cu o capacitate ce nu va depasi 100 de camere.

Wall-Street: Care este strategia companiei pe care o conduceti in ceea ce priveste extinderea pe pietele internationale?

Ne-am propus sa ducem lantul de cafenele si pe alte piete, concentrandu-ne in acest moment pe tari precum Polonia si Cehia. In vizorul nostru se afla Varsovia si Cehia, insa capitala Poloniei are o piata mai putin dezvoltata decat Praga. Vom lua o decizie finala la sfarsitul acestui an.

Wall-Street: Cum sunt costurile imobiliare in aceste tari comparativ cu cele din Bucuresti?

Chiriile sunt mai mici in Praga si Varsovia cu aproximativ 20%. Astfel, investitia necesara deschiderii unei cafenele in aceste tari este mai mica, comparativ cu tara noastra. Vanam mai degraba zonele din centrul acestor orase.

Wall-Street: Care este targetul companiei pe piata locala?

Citeste si:

Ne vom extinde afacerea anul viitor pana la 20 de locatii, dintre care aproximativ 7 vor functiona in regim de franciza. Am ales sa continuam parteneriatul cu BCR si , totodata, am decis sa nu ne mai dezvoltam in centre comerciale precum hypermarketuri sau malluri deoarece am intampinat unele restrictii de orar si spatiu. Asocierea dintre brandul nostru si aceste centre nu a dat roade. Am pierdut atat ca imagine, cat si din punct de vedere financiar.

Wall-Street: Care sunt cafenelele Turabo care aduc cei mai multi bani?

Cele mai profitabile locatii sunt cele din zonele Episcopiei, Pietei Romane si Brasov. Insa in cazul cafenelei din Brasov exista variatii din cauza sezonalitatii. Astfel, afacerea merge mai bine pe perioada verii.

Wall-Street: Unde si cand veti deschide urmatoarea cafenea?

Chiar luna aceasta, in decembrie, vom mai deschide o cafenea in Piata Victoriei din Bucuresti. Zona este foarte buna deoarece sunt multe birouri mari acolo.

Wall-Street: Sunteti multumit de indicatorii financiari ai companiei de anul acesta?

Suntem in grafic. Vom realiza anul acesta o cifra de afaceri de 3 milioane de euro, pentru ca in 2007 vanzarile companiei sa creasca pana la 10 milioane de euro.

Wall-Street: Care sunt actorii principali de pe piata cafenelor din Romania?

Piata incepe sa se contureze si la noi. Ne aflam in competitie cu locatii precum Gloria Jean's, Centro sau City Cafe. Piata cafenelelor este foarte efervescenta in ultima perioada, jucatori internationali anuntandu-si intentia de a intra cu unitati la nivel local, ambele in sistem de franciza.

Wall-Street: Va e frica de Starbucks?

Daca ne-am fi luat dupa zvonuri sau ce a scris presa, ar fi trebuit ca acum sa ne plimbam dintr-o cafenea Starbucks in alta. Starbucks este un brand puternic, dar in Romania s-ar putea sa nu "prinda" mai ales din cauza faptului ca fumatul este interzis in aceste cafenele. Suntem deschisi in fata concurentei si imi doresc sa ne masuram puterile si numele care au sunt cunoscute in intreaga lume. Apreciez ca Turabo Cafe este liderul pietei locale. Turabo este prima cafenea romaneasca al carei concept a fost francizat. Turabo controleaza acum sase cafenele (trei in Bucuresti si cate una in Iasi, Brasov si Timisoara) si doua in franciza.