Se pare că nu suntem campioni nici măcar la țepele pentru turiști. Italia a reușit să le aducă la rang de artă înșelarea turiștilor, și nu doar a celor americani, iar prețurile au explodat vara aceasta în peninsulă. Nu este vorba de cazuri izolate de ”note de plaă nebune”, cum le-a botezat presa locală, ci de un fenomen generalizat. Care este explicația?

CNN a strâns câteva dintre cele mai nerușinate înșelăciuni practicate de italieni vara aceasta pe seama turiștilor, fie ei străini sau localnici. Probabil cel mai faimos a fost cazul unor turiști care au comandat un sandviș vegetarian cu cartofi prăjiți, i-au rugat pe cei de la restaurant să li-l taie în două și au fost taxați cu 2 euro.

Adaos de tăiat sandvișul sau pentru un praf de cacao

Nici măcar nu era vorba de americani, ci de două localnice venite din Milano în Gera Lario, o mică stațiune pe malul Lacului Como. Explicația restaurantului a fost că au murdărit două fafurii și că ”era un sandviș complex, ne-a luat timp să îl tăiem în două”, scrie La Repubblica.

Și tot într-un local de pe malul Lacului Como, un client a fost taxat pentru că a cerut să i se pună un praf de cacao în cappucino, pe motiv că de obicei restaurantul nu utilizează cacao.

La hotelul Cervo din Sardinia, o notă de plată pentru două cafele și două sticle mici de apă s-a ridicat la 60 de euro. Proprietarul s-a justificat spunând că, de fapt, nu plătești băuturile, ci vederea la iahturile din port.

În celebrul Portofino, turiștilor care au cerut o farfurie în plus, ca să împartă mâncare, li s-au cerut 2 euro în plus. În Lecce, un local a taxat cu 1 euro un client care a cerut să-i fie tăiată în două clătita.

”Notele de plată nebune”

Pe lângă ”țepele” ocazionale, botezate de presa locală ”note de plată nebune”, prețurile au explodat în toată Italia. În sud, pe plajele din Puglia, prețul pentru două șezlonguri și o umbrelă pe zi a ajuns la 50 de euro în timpul săptămânii și aproape dublu în week-end. Mai spre nord, prețul poate fi și triplu – 150 de euro pe zi, de luni până vineri – mai ales pentru cei care vor să stea la plajă ”în primul rând”.

Și prețurile la restaurante au ajuns la niveluri absurde. De pildă, Corriere della Sera scrie că, în Puglia, s-a ajuns la cel puțin 20 de euro pentru o salată (24 dacă are și brânză), 26 de euro pentru o puccia (sandviș cu aluat de pizza) și 19 euro pentru o frisella (un fel de toast). În supermarketuri, o pungă cu 15 friselle costă 2,5 euro.

A devenit viral în ultimele ore și un local din Siracusa (Sicilia) unde o porție de spaghete cu homar costă 126 de euro - și nici măcar nu este cel mai mare preț, în Sardinia, același fel de mâncare poate fi comandat cu 192 de euro. Iar la Como, un Aperol Spritz a ajuns să coste și 15 euro.

De ce au explodat prețurile în stațiunile din Italia

Un ONG pentru protecția consumatorilor a calculat că prețurile în zonele turistice din peninsulă au crescut cu 130% vara aceasta. De vină, scrie presa italiană, este cererea tot mai mare, scumpirea alimentelor ca urmare a războiului din Ucraina, dar și dorința sectorului Horeca din Italia de a-și recupera pierderile din pandemie.

De asemenea, nu mai există concurența Croației – după trecerea la euro, prețurile au explodat în fosta republică iugoslavă, ajungând chiar peste cele din Italia. Nu e de mirare că până și premierul Giorgia Meloni, altminteri o naționalistă înfocată, și-a făcut vacanța de vară în Albania.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri