Mulți oameni cred că influența vine la pachet după ce o persoană a fost avansată pe o funcție importantă, care îi oferă automat putere și succes. Ei bine, lucrurile nu stau chiar așa. Ca să ajungi să fii ascultat și susținut de către colegi trebuie să ții cont de trei tehnici de inteligență emoțională, spune Matt Abrahams, lector și expert în comunicare la Universitatea Stanford, una dintre cele mai prestigioase instituții de învățământ din lume.

Aceste trei tehnici care în final ajung să susțină inteligența emoțională solidă a unei persoane te ajută să le arăți șefilor și colegilor că ai idei puternice, că știi să formezi conexiuni de durată locul de muncă și că ești dornic să-ți îmbunătățești constant abilitățile. Sfaturile sunt mai mult decât oportune, în contextul în care munca hibridă și cea remote înseamnă că cei mai mulți angajați din generația Z și Y beneficiază de mai puțin timp față de șefii lor, explică expertul de la Stanford.

„Carierele sunt foarte diferite acum... lucrurile sunt mai îndepărtate și mai virtuale (sic!), așa că nu mai ești la fel de mult în preajma oamenilor ca acum câțiva ani. Trebuie să îți croiești propriul drum și trebuie să-i faci pe alții să te susțină, dacă nu chiar să te urmeze în acțiunile pe care vrei să le întreprinzi”, a spus Matt Abrahams, potrivit CNBC.

1. Află cum poți fi de ajutor

În primul rând trebuie să observi dinamica din biroul tău. De regulă te poți informa fie online, fie la HR despre cum sunt împărțite exact departamente ca să vezi cine unde lucrează. Găsește apoi un „punct de pârghie”, adică o modalitate de a te face remarcat în acea structură.

Dacă știi de existența anumitor sarcini sau activități pe care oamenii din firmă urăsc să le facă, te poți apropia de ei împărtășind acea nemulțumire comună”, spune Matt Abrahams.

Mai mult, te poți oferi voluntar pentru a lua notițe în timpul întâlnirilor, un exemplu care îi încurajează pe ceilalți oameni din sală să-și îndrepte atenția asupra ta.

„Vor dori să se asigure că surprindeți lucrurile corect și veți avea ocazia să puneți întrebări altora”, spune Abrahams.

Mai mult, poți să te implici în planificarea evenimentelor de la birou sau să preiei inițiativa prin a începe un document în care să notezi lucrurile organizatorice pentru echipa din care faci parte. Sau, un alt exemplu este să ajuți cu postări în social media pentru un anume eveniment (asta dacă ai experiență, desigur) sau să ajuți, dacă e nevoie, cu promovarea unor filmulețe.

„Deodată, rolul pe care îl ai (care pentru mulți este unul banal pentru că le face pe plac) îți oferă acces și influență”, spune Abrahams.

2. Găsește aliați

E bine ca mereu să ai în vedere că ori de câte ori te afli într-o cameră cu oameni cu care de obicei nu lucrezi, ai ocazia de a forma noi relații. Dacă, de exemplu, treaba ta este să înregistrezi procese verbale într-o întâlnire, poți asculta modul în care acel grup face brainstorming, selectează și execută idei noi. Mai mult, îi poți identifica pe cei care gândesc la fel ca tine sau care te pot ajuta să navighezi mai ușor la job sau să îmbunătățești mai ușor anumite procese. Poți chiar să ieși la o cafea cu un manager dintr-un alt departament care îți poate da feedback și îți poate oferi alte viziuni decât cele cu care s-a obișnuit echipa din care faci parte.

Nu trata relațiile tale ca fiind tranzacționale, ne sfătuiește Abrahams. Caută oameni cu care să te conectezi în mod natural și pe care ceilalți colegi îi respectă.

„Ia legătura cu oamenii și ascultă cu adevărat când oamenii îți spun lucruri. Nu spun să fii manipulator, ci să oferi ajutor și răspuns la lucrurile te care îți pasă. Acestea sunt lucrurile care, cred eu, pot face diferența”, a mai adăugat expertul de la Stanford.

3. Susțineți-vă ideile reciproc

Odată ce ai format relații profesionale puternice, ajungi să înțelegi cum poți lucra împreună pentru atingerea unor obiective comune. Abrahams o numește „aliniere” cu ceilalți.

Următorul pas, spune el, este „amplificarea”. Asta poate însemna sprijinirea vocală a ideilor celuilalt, mai precis, când cineva are o idee bună într-o întâlnire, de exemplu, spune de ce crezi că este interesantă sau benefică pentru misiunea companiei.

De asemenea, poți face propriile idei mai influente notând modul în care colegii tăi au contribuit la modelarea acesteia.

„Sally, Joe și cu mine am lucrat la ceva ce credem că ar putea rezolva o problemă” este adesea mai impactant decât a spune că ideea a fost doar a ta. Această inițiativă arată nu doar că ai testat ideea, ci și că ai obținut sprijin și că știi cum să duci lucrurile la bun sfârșit.

Acreditarea constantă a colegilor de echipă îi ajută pe oameni să te asculte, ba chiar îi poate îndemna pe alți colegi să-ți ceară părerea sau să te includă în proiecte.

„Nu există nimic mai puternic decât asta”, spune Abrahams.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri