Transportatorii din toată țara, adunați încă de ieri pe Centura Bucureștiului, continuă să primească forțe proaspete și astăzi, cu alți reprezentanți ai acestora venind spre Capitală. Între timp, o delegație a acestora se află la Guvern, dar pentru moment discuțiile nu au dat rezultate satisfăcătoare în ce privește revendicările acestora.

Astfel, Augustin Hagiu, președintele Federației Operatorilor Români de Transport (FORT), a declarat pentru wall-street.ro că ziua e lungă, iar cei care au anunțat politizarea protestului "o să-și dea palme".

Acesta mai adaugă faptul că nu știe cum o s-o scoată aceștia la capăt, "bomba" fiind în Guvern, iar reprezentanții autorităților nici măcar nu-și dau seama ce au făcut spunând că e politizat protestul.

Deja o delegație a protestatarilor este la Guvern, eu nu merg pentru că nu este protestul federației pe care o reprezint. Noi îl susținem, considerăm că și pe noi ne reprezintă cei care sunt acum la Guvern, 100% ne reprezintă și este cea mai bună variantă de delegație care se putea face.

Augustin Hagiu, președinte FORT

Acesta a mai spus faptul că protestatarii sunt veniți încă de ieri din toată țara, o parte urmând să vină în continuare astăzi. Mai mult, afirmă președintele FORT, ei vor clar să aibă soluțiile pe hârtie și asumate, lucru care, conform acestuia, este absolut îndreptățit.

Augustin Hagiu adaugă faptul că nu știe ce se va întâmpla, dar știe că încercările acestea care nu fac cinste reprezentanților guvernului, de a păcăli lumea vorbind de politizare, în loc să nu mai piardă vremea și să se întâlnească cu protestatarii, sunt penibile și se vor întoarce împotriva lor cât de curând.

"E vorba de câteva ore până explodează această plăcintă", a mai transmis presedintele FORT.

Lista completă a revendicărilor transportatorilor

1. Plafonarea RCA la 5.000 de lei la B 0 şi posibilitatea suspendării acoperirii poliţelor (RCA/CMR/casco) când un camion nu este în uz şi prelungirea automată a valabilităţii.

2. Scurtarea timpilor de trecere a frontierei prin modificarea OG 43 şi respectarea Regulamentului European 1100/2008 privind controalele în vămi (care prevede eliminarea controalelor maselor şi dimensiunilor din punctele de trecere a frontierelor pentru a fluidiza traficul prin frontiere).

- Reintroducerea toleranţelor la depăşirile de greutate/gabarit, aşa cum prevăd şi normele europene şi evitarea dublei taxări

- Mutarea controlelor rovinietei, cântarului şi al măsurării gabaritului pe teritoriul naţional/la cel puţin 15 km de punctul de trecere a frontierei, respectând astfel şi Regulamentul European 1100/2008 privind controalele în vămi (care prevede eliminarea controalelor maselor şi dimensiunilor din punctele de trecere a frontierelor pentru a fluidiza traficul prin frontiere)

3. Alocaţii de cazare/alocaţii de hrană

- Acordarea alocaţiei de cazare neimpozabilă de 265 lei/zi pentru salariaţii bugetari să se acorde şi angajaţilor din privat, fără documente justificative.

- Introducerea unei alocaţii de hrană pentru lucrătorii detaşaţi, neimpozabilă, în valoare de 40 EUR/zi, care să se adauge la plafonul maxim de 87,5 EUR/zi în limita căruia se poate acorda indemnizaţia de detaşare

4. Reglementarea unui mediu de concurenţă loială în transporturi

- Reglementarea unei legi anti-dumping prin care se pedepseşte prestarea unui serviciu la un tarif care nu acoperă costurile implicate (poate fi aplicată la nivelul întregii economii pentru interzicerea activităţii economice sub costuri). Impunerea unui tarif minim de referinţă.

- Obligaţia plăţii timpilor de aşteptare a camioanelor la încărcare/descărcare care depăşesc 2 ore

- Obligaţia plăţii serviciului prestat de şofer de încărcare/descărcare a mărfii în/din camion sau interzicerea acestui serviciu

- Obligativitatea expeditorilor de a prezenta la licenţiere o asigurare de risc financiar sau orice altă formă de garanţie bancară în limita căreia poate încheia tranzacţia

- Responsabilizarea beneficiarului mărfii, care a asigurat încărcarea camionului, în cazul în care la cântar se constată altă greutate decât în documente

5. Posibilitatea recuperării unui procent din acciza la combustibil pentru firmele de transport

6. Controlul camioanelor ucrainene pe teritoriul României în egală măsură cu al celor româneşti. Rezolvarea problemelor de acces în Portul Constanţa care au devenit din ce mai acute de când sunt atât de multe camioane ucrainene care intră zilnic în port.

Sursa foto: Grigore Popescu | Agerpres Foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri