Practic, daca inainte exista un specialist in comunicare care se ocupa de strategie, creatie si media pentru unul sau mai multe clienti, in prezent angajatii sunt specializati pentru fiecare astfel de zona (strategie, creatie, media) insa se ocupa de mai multe conturi. Astfel noul model de business, denumit g4, se axeaza pe talentul fiecarui angajat.

“Rolul fiecarui om este practic dictat de inclinatiile sale native. Modelul g4 inseamna daca vreti <<o diviziune a talentelor>>. Ceea ce ne propunem este o dezvoltare holistica si transformarea PR-ului intr-un agregator”, explica Matt Neale, presedinte international al GolinHarris.

Acest model a fost creat anul trecut si se bazeaza pe aptitudinile si performanta angajatilor. Practic, cei 23 de angajati ai GolinHarris Bucuresti au fost impartiti in ultimele luni in patru echipe de specialisti: strategi, creatori, conectori si catalisti.

Strategii sunt analistii, cei care descopera informatiile care inspira campaniile, creatorii sunt cei care genereaza idei, conectorii sunt experti in relationare in timp ce catalistii sunt cei care se ocupa de implementarea integrata a campaniilor (ei coordoneaza toate disciplinele si interactioneaza cu celelalte trei echipe)

“Ne-am despartit de modelul agentiei traditionale, generaliste. Am inlocuit ierarhiile formale cu echipe de hiperspecialisti. Nu mai suntem execi si accounti, suntem ceea ce stim sa facem cel mai bine: suntem strategi, creatori, catalisti sau conectori, in functie de zona de excelenta a fiecaruia”, spune Hortensia Nastase, managing partner GolinHarris Bucuresti, agentie care a avut afaceri de circa 1,4 milioane de euro anul trecut.

Citeste si:

Infiintata in 2006 sub numele Lowe PR, GolinHarris Bucuresti este afiliata de anul trecut la reteaua internationala de relatii publice, GolinHarris Worldwide. Acesta este primul birou din Europa Centrala si de Est al companiei americane care detine in total 38 de birouri la nivel global.

Printre clientii agentiei se numara CBRE, Century 21, Colgate-Palmolive (Romania), Crucea Rosie Romana, Electrolux, Ferrero, Franklin Templeton Investments, Gaya Health Services, Johnson&Johnson, Kludi, L'Oreal Romania, Orange Romania, Praktiker, RBS - Royal Bank of Scotland, Readers Cafe, Schneider-Electric Romania, SofMedica, Transavia, Unilever (Algida, Knorr), UNICEF, URBB - United Romanian Brewieres Bereprod.

GolinHarris Bucuresti este membra a grupului de comunicare Lowe din care mai fac parte Lowe&Partners, Initiative, Brand Connection, HyperActive, Mobile Works si Lowe Medic One. In 2010, grupul a avut o cifra de afaceri de circa 51,6 milioane de euro.

Intre principalii competitori ai GolinHarris se numara Nicola Porter Novelli, Ogilvy PR, McCann PR, Graffiti Public Relations, Grayling sau BDR Associates.