Daca in strainatate sunt tot mai frecvente cazurile in care oamenii comanda diverse produse sau servicii, fac rezervari cu ajutorul aplicatiilor mobile, in Romania sunt inca putini cei care folosesc telefonul mobil pentru a face achizitii, pentru a comunica in social media sau pentru viziona continut.

„Este evident ca advertiserii mobili din Romania nu au ajuns in faza in care sa implementeze la scara mare orice inovatie lansata la nivel global. S-au depasit insa etapele de inceput in privinta catorva elemente esentiale pe viitor: versiuni mobile ale paginilor web, aplicatii interactive pe Facebook, comunicarea personalizata bidirectionala prin SMS, aplicatii de brand pentru dispozitivele mobile. Totodata s-au facut primii pasi in directia publicitatii mobile de tip « rich-media », a QR codurilor si a aplicatiilor de tip «realitate amplificata»”, explica Novolan.

Romanii isi instaleaza in medie 4-5 aplicatii pe un dispozitiv mobil (smartphone, tableta), de 9-11 ori mai putin decat japonezii care ocupa primul loc in lume cu in jur de 45 de aplicatii, arata datele oferite de Syscom Digital.