Aceeasi tendinta este vizibila in Asia-Pacific, companiile din IT&C si media fiind in aceasta zona cele mai dinamice in privinta comunicarii.

Astfel, 15,1% dintre respondentii din Europa Centrala si de Est si din Europa de Sud-Est (CEE si SEE) spun ca bugetele de comunicare pentru companiile de telecom, IT si media au fost majorate, in timp ce in zona Asia-Pacific se intampla acelasi lucru pentru 16,7% dintre respondenti.

De altfel, in ciuda recesiunii, investitiile in activitati de comunicare in Europa Centrala si de Est, Europa de Sud-Est, Rusia si Eurasia sunt relativ stabile.

Practic, 19,4% dintre respondentii la studiu din aceste zone au raportat un avans al cheltuielilor pentru comunicare, in timp ce 20,4% dintre acestia au afirmat ca in primul trimestru al acestui an bugetele au fost la acelasi nivel cu 2011.

Pe de alta parte, activitatile de comunicare au devenit din ce in ce mai vizibile pentru managementul companiilor, 33,6% dintre participanti declarand ca au observat o crestere a acestora. De asemenea, tot mai multi oameni din conducere isi dau seama de valoarea pe care o are comunicarea in dezvoltarea unei afaceri. Astfel, 45,9% dintre respondenti au indicat o crestere pe acest segment comparativ cu anul trecut.

„M-a bucurat faptul ca exista o vizibilitate in crestere pentru ceea ce face comunicarea pentru dezvoltarea businessului, ca este o crestere a vizibilitatii fata de board si o efervescenta la nivelul companiilor de media, IT si telecomunicatii”, a afirmat Ana Dodea, director pentru international client services la nivelul Europei Centrale si de Est & Europei de Sud-Est in cadrul companiei Grayling.

De asemenea, 45% dintre respondentii din zona CEE, SEE, Rusia si Eurasia au afirmat ca, similar tendintelor inregistrate la nivel global, exista o crestere a investitiilor in social media & comunicare digitala.

Citeste si:

In acelasi timp, comunicarea corporativa si cea de criza raman foarte importante, jumatate dintre participanti afirmand ca nu s-au produs schimbari la nivelul bugetelor alocate pentru aceste servicii.

"Clientii nostri acorda o atentie tot mai mare comunicarii, ca instrument de sustinere a dezvoltarii afacerilor. Aceasta tendinta este evidentiata de rezultatele primei editii a studiului: managerii se implica direct in procesul de comunicare deoarece constientizeaza impactul direct, pozitiv, pe care il poate avea asupra evolutiei companiei. Dincolo de crearea unui brand solid si managementul reputatiei companiei, vorbim despre punerea amprentei asupra mediului de reglementare in care isi desfasoara activitatea si imbunatatirea relatiilor cu partenerii cheie”, a declarat Jan Simunek, Director Regional Grayling CEE & SEE.

In ceea ce priveste numarul de angajati din departamentele de comunicare: 54,5% dintre respondenti au declarat ca acesta se mentine la un nivel constant, 18,2% dintre respondenti au afirmat ca este in crestere, iar 14,5% dintre respondenti au spus ca numarul de salariati scade.

Studiul Grayling Pulse are ca obiectiv identificarea principalelor tendinte in industria de comunicare la nivel global, regional si local. Pentru studiu au raspuns 1252 de persoane din toata lumea, 60% dintre participanti fiind angajati in departamentele interne ale companiilor, iar restul fiind specialisti angajati in agentii de comunicare. Aproximativ 56,4% dintre respondenti provin din Europa de Vest; 12,5% din Europa Centrala si de Est, Europa de Sud-Est & Eurasia; 11,2% din America de Nord; 8,4% din regiunea Asia-Pacific; 1,9% din Africa; 0,8% din Orientul Mijlociu; 0,2% din America Latina si 8,6% din alte zone.

Grayling este o companie globala de consultanta in public relations, public affairs, investor relations si organizare de evenimente. Agentia are birouri in 70 de locatii din 40 de tari din Europa, SUA, Orientul Mijlociu, Africa si regiunea Asia Pacific.