Conform raportului:

► Pe parcursul 2009-2013, cei cinci ani analizati in raport, operatorii de cablu au inregistrat cel mai mare indice al profitului, cu o medie de 41%, urmati de canale TV transmise prin cablu, cu o medie a profitului de 37%, media interactiva – 35%, televiziune prin satelit – 26%, jocuri electronice – 25%, conglomerate media – 23%, servicii de dezvoltare de continut si informatii – 19%, difuzare TV – 17%, productie de film si televiziune – 10% si muzica – 10%.

► In ceea ce priveste estimarile de profitabilitate pentru 2013, clasamentul din sectorul de media si divertisment s-a schimbat comparativ cu media ultimilor cinci ani. Astfel, pe locul intai trec operatorii de cablu – cu 41%, urmatoarele clasate fiind: canalele TV transmise prin cablu – cu 38%, media interactiva – cu 33%, jocurile electronice - cu 26%, televiziunea prin satelit – cu 25%; conglomeratele media – cu 25%, difuzarea TV - cu 19%, serviciile de dezvoltare de continut si informatii – cu 19%, productia de film si televiziune – cu 12% si muzica – cu 10%.

► De asemenea, in privinta ratelor de crestere anuale pentru perioada 2009-2013, in termeni de EBITDA exprimat in USD, media interactiva este segmentul cu cea mai rapida crestere din sectorul de media si divertisment cu o rata de 22%, urmat de jocurile electronice – cu 14%, productia de film si televiziune – cu 11%, retelele de cablu – cu 10%, conglomeratele media – cu 9%; difuzarea TV - cu 9%, televiziunea prin satelit – cu 8%, operatorii de cablu – cu 6%, serviciile de dezvoltare de continut si informatii – cu 2% si muzica – cu 1%.

► Companiile de media interactiva vor inregistra cresteri solide din dezvoltarea publicitatii online.

► Companiile de jocuri electronice inregistreaza cresteri EBITDA (in USD) datorita cresterii consumului pe platformele de jocuri sociale si ocazionale (casual gaming).

► In pofida cresterilor de costuri, companiile de televiziune prin satelit inregistreaza cresteri constante ca urmare a optimizarii costurilor si a cresterii veniturilor.

► Publicitarii vor continua sa valorifice abilitatea emisiunilor de televiziune de a ajunge la o audienta mai numeroasa, in ciuda dezvoltarilor inregistrate de platformele concurente.

Citeste si:

► In 2012, veniturile globale din muzica au crescut pentru prima data din 1999 incoace, datorita serviciilor digitale cu licenta de furnizare de muzica si a descarcarilor platite de muzica.

► Companiile de print de ziare si reviste vor continua sa se confrunte cu provocari din cauza declinului veniturilor din publicitate si scaderii numarului de abonamente platite. Cu toate acestea, companiile care furnizeaza servicii de informatii de business au raportat venituri si marje de profit stabile.

► Sectorul de film si televiziune isi reduce costurile de productie prin scaderea numarului de produse lansate si inregistreaza venituri in crestere cu 11% din platformele digitale de streaming

► Sectorul de media interactiva a inregistrat intre 2009 si 2013 cea mai mare rata de crestere a EBITDA in dolari americani de 22%. De asemenea, veniturile globale inregistrate si EBITDA in USD au continuat sa creasca in mod constant pentru companiile din sectorul de media si divertisment, in timp ce multe alte industrii continua sa se confrunte cu mari greutati in aceasta perioada economica dificila.

► Pentru prima data in ultimii cinci ani, se asteapta ca industria de media si divertisment sa inregistreze in 2013 o evolutie mai buna, peste indicii bursieri. Practic, este de asteptat ca zece segmente ale industriei sa inregistreze o marja de profit de 26% in 2013. Prin comparatie, conform indicelui S&P 500, marja EBITDA a companiilor care fac parte din indice va fi de 24%, conform indicelui FTSE 100 - de 23 %, conform indicelui CAC 40 - de 18%, conform indicelui DAX 30 - de 16% si conform indicelui Nikkei - de 12%.

”Companiile de media si divertisment isi mentin si isi dezvolta afacerile, in primul rand, crescandu-si veniturile din digital si reducandu-si treptat activitatile din media traditionale, in corelatie cu cerintele pietei ", a declarat Elena Badea, Director de Marketing la EY Romania.

► In pietele emergente, cresterile din publicitate, precum si cresterea veniturilor si a consumului media au contribuit la o crestere constanta a cifrei de afaceri, in timp ce, in cazul pietelor mature, consumatorii au continuat sa migreze catre digital.