Aproximativ 60% dintre companii nu aloca deloc buget pentru evaluare, in timp ce numai 8% aloca un buget mai mare de 5% din bugetul campaniei pentru aceasta componenta.

„PR-ul trebuie si poate sa masoare impactul in business. Managementul isi doreste ca PR-ul sa demonstreze rezultate pentru a putea investi mai mult. Ramane la latitudinea noastra, a profesionistilor din PR, sa credem si sa sustinem masurarea corecta si customizata a initiativelor noastre”, a spus Ana-Maria Diceanu, senior partner & managerul departamentului de gestiune a crizei din cadrul GMP PR.

Putine companii cred ca PR-ul influenteaza rezultatele financiare

Desi opinia majoritara este ca actiunile de PR au un impact foarte mare in business si pot influenta foarte mult increderea clientilor in produsele si serviciile companiei (58%), putine companii considera ca PR-ul influenteaza in foarte mare masura rezultatele financiare ale companiei (17%).

„In PR, mai mult decat in celelalte tipuri de comunicare, exista o nevoie de a demostra cu rezultate tangibile utilitatea demersului. Oportunitatea PR-ului de a evolua este strans legata de masurarea valorii adaugate business-ului si este timpul ca managerii de PR sa le includa in rutina zilnica pentru a-si perfectiona constant abordarea, dar si pentru a obtine bugete mai mari”, a spus Adina Nica, managing director, Open-I Research.

Alinierea obiectivelor de comunicare cu obiectivele de business este esentiala pentru aprobarea strategiei de PR, 75% dintre respondenti declarand acest lucru, in timp ce cei mai putini, 17% dintre manageri, iau in calcul instrumente de monitorizare a rezultatelor cand aproba strategia de PR.

Managementul este interesat de numarul de preluari de catre publicatii, date de notorietate si reputatie

Studiul mai arata ca in ceea ce priveste evaluarea campaniilor de PR, managementul urmareste cel mai frecvent date despre numarul de preluari de catre publicatii (92%), numarul de vizite pe site (75%) si tone of voice (67%).

Citeste si:

Pe de alta parte, evaluarea campaniilor de PR din perspectiva impactului campaniei asupra consumatorului este urmarita cel mai frecvent de management prin date despre notorietate (83%) si schimbari in perceptie (58%). Cand evalueaza influenta campaniei asupra businessului clientului, managerii urmaresc datele de reputatie (83%) si datele despre valoarea marcii (58%). Studiul a confirmat asocierea pe care top managementul o face automat intre PR, notorietate si reputatie.

Cele mai puternice obstacole care stau in calea masurarii impactului campaniilor PR sunt: lipsa bugetelor pentru masurare (60%), lipsa oamenilor specializati pentru etapa de masurare (30%) si dificultatea separarii impactului campaniilor de PR de efectul altor tipuri de campanii (30%).

Studiul a fost realizat in luna mai si a avut o etapa calitativa in care au fost conduse sase interviuri si o etapa cantitativa la care au participat 30 de respondenti, companii mari care investesc in PR. Esantionul este considerat reprezentativ pentru industrie.