Agentia Selenis va realiza o platforma online de comunicare a politicii si a proiectelor de CSR ale Carpatcement Holding, care va fi lansata la finalul lunii septembrie. Reprezentantii Carpatcement au decis sa foloseasca mediul online pentru a creste transparenta in privinta raportarii actiunilor de responsabilitate sociala ale companiei si pentru a facilita stabilirea de noi parteneriate.

“Vrem sa oferim informatii despre transformarile pe care le produc proiectele de CSR ale companiei noastre, in comunitatile in care ne desfasuram activitatea”, spune Bogdan Arnautu, Manager Comunicare Carpatcement Holding. “Credem ca pentru orice companie este important sa raporteze impactul economic, social si asupra mediului pe care il genereaza. Speram ca proiectul pe care il realizam impreuna cu Selenis sa devina o sursa de inspiratie pentru cat mai multe organizatii si lideri de opinie din Romania”.

Cercetarile facute la nivel international demonstreaza ca raportarea de CSR a devenit din ce in ce mai importanta pentru companii. Astfel, studiile facute de KPMG International arata o crestere contanta a numarului raportelor corporative ESG (“Environmental, Social, Governance”). In 1999, realizau un astfel de raport 24% din 1100 de companii analizate (top 100 din 11 tari). In 2005, procentul crescuse la 41% din 1600 de companii analizate (top 100 din 16 tari).

Dragos Dehelean, Director General Selenis spune ca “tot mai multe companii au inceput sa foloseasca cea mai legitima forma de comunicare despre actiunile lor de CSR. Nu aceea a declaratiilor, ci a rapoartelor publice”. Tot el le recomanda specialistilor in comunicare din companii sa foloseasca internetul pentru publicarea rapoartelor de CSR. “Internetul ofera transparenta actiunilor pe care le face o companie, iar transparenta aduce incredere din partea stakeholder-ilor.”

Folosirea de catre companii a mediului online pentru raportarea de CSR aduce si alte beneficii importante. E vorba, in primul rand, de vizibilitate si accesibilitate. Rapoartele pot fi accesate cu ajutorul internetului oricand si de oriunde si sunt mai usor de folosit de utilizatori. Acestia pot gasi mai repede decat in cazul rapoartelor printate, informatiile de care sunt interesati si pot oferi usor feedback reprezentantilor companiei.

Un alt argument important pentru orice companie este cel al “timpului”. Punerea informatiilor din raportul de CSR pe internet consuma mai putin timp decat realizarea aceluiasi raport in forma fizica.
www.carpatcementcsr.ro
va fi lansat la finalul lunii septembrie. Cei interesati de proiect se pot abona deja la newsletter.

Selenis este agentia de consultanta in comunicare online, care a realizat in aprilie 2006, in parteneriat cu JTI Romania, site-ul www.responsabilitatesociala.ro, primul portal romanesc de CSR. In prezent, agentia lucreaza pentru clienti ca JTI Romania, Carpatcement Holding, BRD – Groupe Societe Generale, UPC Romania, CIEL Romania, Tuborg Romania.

Carpatcement Holding face parte din grupul international HeidelbergCement si este lider pe piata de ciment din Romania unde isi desfasoara activitatea din 1998. Compania acorda o atentie deosebita proiectelor de responsabilitate sociala, fiind una din cele mai active organizatii in privinta protectiei mediului, dezvoltarii comunitatilor locale, urbanismului si arhitecturii.