Optimisti ca de obicei, publicitarii intra in noul an cu ganduri bune, optimiste si numai bune de enumerat. “In mod normal, veniturile agentiei vor creste cu macar 10%”, spune Roxana Dumitru, managing director al agentiei Leo Burnett. “La nivel de resurse umane, vom continua planul de traininguri inceput acum un an, plan in care se investeste 1 milion de euro pe durata a 5 ani, implicand programe de formare cu cei mai buni specialisti din tara si din strainatate”, a completat aceasta.

Cu o cifra de afaceri de 9 milioane euro in 2006 si 6,3 milioane in 2005, echipa GMP planuieste sa se mute intr-un nou sediu, sa se extinda, sa consolideze BTL-ul si sa infiinteze un departament de strategie.

Mai in gluma, mai in serios, Speed Promotion si-a gasit pozitionarea potrivita in anul care tocmai s-a sfarsit. “Ne adresam companiilor romanesti de succes, la conducerea carora se afla inca antreprenorul care le-a construit, cu bugete de comunicare medii - intre 200 si 500 de mii de euro anual”, precizeaza reprezentantii companiei. Daca 2006 a fost anul investitiei in extindere, sediu, tehnologie, echipa, 2007 va insemna pentru ei investitie in oameni: departamentul de media, client service si creatie. Te-au invitat sa iubesti Mazda, ti-au recomandat prin Midocar, Volkswagen pentru orice stare de spirit si te-au asigurat ca sunt langa tine si astfel, “am terminat anul sanatosi, ne-au crescut copiii (unora) si clientii ne sunt multumiti”, completeaza ei. Cifra de afaceri: un milion de euro, cu aproximativ 15% fata de cei 873.000 euro de anul trecut.

Cele mai importante investitii ale Ogilvy s-au facut in 2006, in oamenii din echipa si traininguri. “Investitiile in training sunt doar o parte a reponsabilitatii cu care, in reteaua noastra, sunt tratati cei care duc mai departe povestea de succes inceputa de David Ogilvy. In Romania, aceasta investitie s-a ridicat in ultimul an la circa 100.000 euro”, ne spun reprezentantii companiei. Cifra de afaceri a Grupului Ogilvy pentru anul 2005 a fost de 43,5 milioane euro si este in continua crestere de la an la an.Daca puiul gatit nu face rau, fii dolce!

BtB Advertising se asteapta la o crestere cu cel putin 20% pentru anul acesta. “In acest ultim trimestru al anului 2006, s-a incheiat un plan investitional important, constand in largirea echipei de client service si consolidarea departamentului de creatie. De asemenea, am alocat resurse importante achizitionarii de statii grafice de ultima generatie si a renovarii generale a sediului, pe care de altfel l-am si extins si amenajat corespunzator cu noua noastra identitate, mult mai light, mai proaspata si prietenoasa”, a precizat Linda Willy, director executiv al agentiei.

Anul 2006 a fost pentru Publicis un an cu multe schimbari si investitii. Pentru 2007 se merge pe aceeasi directie. “Avem multe planuri pe termen mediu si lung. Intentionam sa investim in training-uri si oameni, sa dezvoltam in continuare companiile din cadrul grupului (Publicis Dialog, Publicis Events, Publicis Healthcare, Optimedia) si bineinteles avem si planuri ce le vom dezvalui la momentul oportun”, ne spune Alex Badila, Managing Director.

Headvertising “e bine asa cum e”. Serban Alexandrescu, director de creatie, ne confirma ca ceea ce se va face in 2007, va fi, fara indoiala, “dezvoltarea lui Rock'n'Roll, departamentul de activare neconventionala desprins de agentie in cursul acestui an, care a avut niste rezultate foarte spectaculoase”.

Si reprezentantii Mercury Promotion estimeaza o crestere a cifrei de afaceri cu aproximativ 15% fata de cifra inregistrata la sfarsitul lui 2005. “Procesul autoreflexiv” pe care au mers anul trecut, va continua si anul acesta. “Mercury a inceput inca din 2006 un proces intern de autoevaluare extrem de important. Trebuie sa avem dovezi clare ca ceea ce facem are rezultate pozitive si sa vorbim despre asta”, spune Radu Miu, directorul general al agentiei.

Retrospectiva din urma introspectiei

Daca intorcem spranceana spre anul care tocmai a trecut, vedem ca agentiile si-au desemnat cele mai bune campanii realizate in 2006. Fie ele premiate sau nu, s-au facut cunoscute, criticate sau elogiate. Pentru GMP, 2006 a fost un an important, rezultatele pozitive si negative reprezentand pentru ei momente importante in evolutia agentiei, dupa cum ne spune Felix Tataru, director general al agentiei.Daca puiul gatit nu face rau, fii dolce!

Citeste si:

Care au fost cele mai mari reusite ale lor? Locul 2 la Ad’Or, Locul 1 din Romania la Ad Print si Golden Hammer, Locul 3 din Romania la GoldenDrum si locul 12 in Noua Europa, departamentul de PR, numit Agentia Anului 2006 la Romanian PR Awards consolidarea echipei si realizarea unor parteneriate cu clienti precum Raiffeisen, Mr Bricolage, Sensiblu, Mediplus, Alcatel, Apa Nova, Terapia, Unilever-Cocolino, nu se poate decat sa fi mobilizat echipa. Mai mult decat atat, cine nu a auzit de Campania Rosia Montana sau BOOM, o campanie integrata de lansare brand si campaniile de produs, Omo, Monte Banato, prosopul Coccolino sau puiul gatit care nu-ti va face niciodata rau, dupa cum ne-au demonstrat batranele doamne sau bucatarul cu pricina.

Un an “incarcat” a experimentat si Leo Burnett, a carui mare reusita a fost “aceea de a definitiva strategia pentru urmatorii ani si de a infiinta 3 companii noi in grup”, a spus Roxana Dumitru. Pe partea de strategie, in cadrul Effie Romania, Leo Burnett a castigat Grand Effie (pentru campania de imagine Bergenbier) si alte 6 premii Effie (4 Gold Effies si 2 Bronz Effies). De asemenea, Leo Burnett a castigat pentru cel de-al patrulea an consecutiv Agentia Anului in Romania, la cel mai mare festival de publicitate romanesc: Ad’Or. “Putem afirma, asadar, ca am stabilit mereu standardul pietii si ca o vom face in continuare. Si pentru ca Leo Burnett are deja traditie in a lansa, repozitiona sau creste branduri de succes pe piata romaneasca, s-a situat in topul preferintelor clientilor, in studiul AdMarket”, completeaza ea.

Dupa un an bun, “TBWA\MERLIN va evolua si in 2007 si va ataca top 10”, ne spun reprezentantii agentiei. Dupa ce au marcat o crestere notabila a venitului, au primit primele aprecieri internationale pentru creativitate prin castigarea unui Bronze Medal la New York Festivals 2006, s-au numarat printre finalisti la Cresta Awards cu campania “Victimele inundatiilor au nevoie de hainele tale” in beneficiul Societatii Romane de Cruce Rosie si au promovat campanii precum Nivea - “Chic in the City”, Tchibo Exclusive – Cups Collection sau campania Petrom, TBWA\Merlin a inregistrat o ascensiune vizibila.

Pentru Headvertising, cele mai importante campanii de anul acesta au fost si “primele spoturi Mercedes-Benz filmate in Romania, primele spoturi Orange cu dialog in romana, extrem de populara si inovativa campanie "cu pitici" a lui HVB Tiriac, primul lor efort post-fuziune, lansarea pastelor Gata - in colaborare cu Brandtailors, lansarea lui Dolce, brandul de televiziune digitala al lui RomTelecom, si lista ar putea continua”, povesteste Serban Alexandrescu.

“Build sales overnight and brand overtime” este moto-ul care a inspirat reprezentantii FCB, “in conceperea unor campanii foarte reusite precum aniversarea a 7 ani de Piraeus Bank in Romania, relansarea gamei de haircare Nivea, sau campaniile de lansare pentru Fiat Albea si Grande Punto. “In plus, am inceput sa colaboram si cu noi clienti, cum ar fi Zapp – pentru care am (re)lansat servicii prin ample campanii TV, Autoitalia, pentru care de asemenea am organizat campanii de lansare ale modelelor Fiat, Lavazza pentru care am coordonat campania de media, atat in Romania cat si in Bulgaria”, confirma reprezentantii agentiei.

Crestere cu aproximativ 15% a volumului de business si a numarului de angajati. In linii mari, asta a “simtit” Mercury Promotion in 2006. Clienti noi precum Vodafone, Sony Eriksson, Reinert sau Romstal sau campanii precum Maggi, campanie “complexa, cu componente de BTL (drop mail ce a acoperit 85% din populatia urbana a tarii, caravana in 45 de orase, evenimente locale, 2 megaconcerte) si PR” dupa cum explica Mihaela Radulescu, client service director al agentiei, au mobilizat activitatea Mercury in anul care tocmai s-a incheiat. “Printre proiectele importante ale anului 2006 merita amintita seria de evenimente Ambientalia sub umbrela Peroni, o serie de petreceri exclusiviste care au contribuit la consolidarea imaginii de brand premium pentru berea Peroni”, a mai spus aceasta.

2006 a fost un an extrem de dinamic si prolific si pentru Ogilvy Group Romania. Desi nu s-au axat foarte mult pe zona de new business, printre reusitele din acest domeniu se numara castigarea pitch-ului Ikea – gestionarea conturilor de creatie si media, castigarea brand-ului Savana (Fabryo) si implementarea campaniei de lansare a primei vopsele cu Teflon, castigarea contului Sensiblu (Ogilvy One), lansarea brandului local de pasta de tomate Olympia, semnarea parteneriatului cu Brau Union pe zona de retail si trade marketing, castigarea pitchului pentru gestinarea programului de loialitate a companiei farmaceutice Ozone, si alte conturi semnificative.

Una dintre cele mai importante campanii desfasurate de Ogilvy Group Romania o reprezinta campania 360 pentru brandul Dove “Manifest pentru frumusetea adevarata”. De asemenea, in acest moment se afla in desfasurare campania media integrata care vine sa sustina prima initiativa de anvergura a organizatiei internationale WWF in Romania - “Salvati Parcurile Nationale din Romania”. Campania se numeste "Un simplu clic" si include mai multe medii de comunicare: tv, radio, print, internet, outdoor si public relations.

S-au remarcat sau nu printre clienti si consumatori, agentiile de publicitate au avut un an cat se poate de benefic pentru intreaga industrie.