Desi pierderile s-au ridicat la suma de 17 milioane lei, Tudor Giurgiu, directorul general al TVR a precizat ca situatia financiara a postului public de televiziune este stabila. „Spun inca o data ca situatia financiara TVR nu este in niciun caz disperata, asa cum au incercat unii sa o prezinte, pierderile sunt nesemnificative in comparatie cu alte televiziuni publice europene aflate de ani de zile pe pierdere, cum ar fi televiziunile din Spania, Portugalia, Franta, Finlanda sau Norvegia”, a declarat Tudor Giurgiu intr-un comunicat.

Din totalul veniturilor postului national de televiziune, 60% au reprezentat bani din taxa TV, 15% din suma au venit pe filiera publicitatii iar alocatiile de la bugetul statului au reprezentat 23%. Restul de 2% din totalul veniturilor au venit din copierea de casete, inchirieri ale circuitelor de transmisii, chirii, penalizari si alocatii de la bugetele locale. In ceea ce priveste cheltuielile, aproximativ 176 milioane de lei sau 33,8%, au constituit cheltuieli cu personalul.

Veniturile din publicitate pentru TVR au ajuns in 2006 la 19 milioane de euro, cu 53% mai mult decat in 2005, in timp ce pentru SRTV, veniturile s-au ridicat la 22 milioane euro, o crestere de 54,1%. Cresterea veniturilor in 2006 s-a datorat in mare parte noii politici de vanzare impuse de Splendid Media si anume cresterea CPP-ului (n.r. Cost Per Point, costul livrarii unui punct de rating in target ) de vanzare cu 55% fata de 2005. De asemenea fata de anul 2005, Splendid Media a crescut cu 61% veniturile nete publicitare ale TVR 2. Publicitatea atrasa de TVR Cultural in 2006 s-a ridicat la suma de 15.843 euro, in conditiile in care au fost difuzate 3.590 de spoturi.

Citeste si:

Unul dintre obiectivele pentru 2007 ale TVR-ului este dezvoltarea birourilor teritoriale, dar si relansarea site-ului www.tvr.ro, care se va axa foarte mult pe continut.

Cat despre audientele postului public de televiziune pentru anul 2006, acestea au fost comparabile cu cele din 2005. TVR 1 si-a mentinut pozitia de lider la nivel national, cu un rating mediu de 2,8% si o cota de piata de 16,7%, fiind urmat de Pro TV cu 2,6% audienta si 15,6% cota de piata si de Antena 1 cu 2,3% audienta si 13,5% cota de piata.

In 2006, TVR 2 s-a aflat pe locul al cincilea, la nivel national, cu 0,9% rating si 5,3% cota de piata, iar TVR Cultural si-a consolidat pozitia pe piata, implicandu-se in evenimente culturale nationale si internationale precum Eurovision Young Musicians, Festivalul George Enescu, Festivalul International de Jazz Sibiu 2006.