Media cheltuielilor cu personalul specializat in e-mail marketing a atins 182.067 de dolari (136.048 de euro) in acest an, fata de cifra inregistrata in ultimul studiu din 2005, de 169.710 de dolari (126.814 de euro). O mare parte din aceste costuri sunt reprezentate de salarii, care au crescut simtitor, potrivit raportului E-mail Spending and Governance din 2007 citat de publicatia Emarketer.

Studiul a fost efectuat pe un esantion de 30 de executivi din departamentele de marketing ale celor mai mari companii americane. Rezultatele au aratat cresterea salariilor de la o medie de 50.526 de dolari (37.755 de euro) inregistrata in 2005 la 63.547 de dolari (47.485 de euro) in 2007. Deloc surprinzator, companiile cu o cifra de afaceri anuala de peste 500 milioane de dolari (373 milioane de euro) cheltuie mai mult, in medie, pe salarii, bugetand 406.403 de dolari doar pentru angajatii antrenati in e-mail marketing. Companiile cu un venit anual mai mic aloca, in medie, 135.065 de dolari (100.926 de euro) pentru acestia.

Interesant este faptul ca exista o diferenta destul de pregnanta intre costurile salariale ale companiilor business-to-business (B2B) si business-to-consumer (B2C), primele platind 186.077 de dolari (139.044 de euro) fata de 157.462 de dolari (117.662 de euro) pentru personalul specializat in e-mail marketing. Mai mult, 21% din totalul companiilor chestionate platesc peste 200.000 de dolari (aproximativ 150.000 de euro) angajatilor din acest sector.

Citeste si:

Si totusi, bugetele in crestere alocate salariilor nu pot sustine total eforturile de concentrare a proiectelor de e-mail marketing, declara David Daniels, vice presedinte al JupiterResearch si autorul raportului, subliniand ideea ca sumele alocate nu se suprapun importantei strategice a programelor de marketing de azi.

Comparativ cu 2005, o firma de publicitate trimite, in medie, 5,2 milioane de e-mail-uri, o crestere cu 24% fata de nivelul de 4,2 milioane de e-mail-uri trimise. “Desi salariile au crescut, nu acelasi lucru se poate spune despre resursele dedicate procesului de e-mail marketing, putand aparea probleme cauzate de insasi complexitatea e-mail-urilr trimise. Companiile vor trebui sa faca fata pietei in rapida dezvoltare, alocand mai multe resurse dinamice”, a mai precizat Daniels.