Studiul a fost efectuat pe un esantion de 30 de executivi din departamentele de marketing ale celor mai mari companii americane. Rezultatele au aratat cresterea salariilor de la o medie de 50.526 de dolari (37.755 de euro) inregistrata in 2005 la 63.547 de dolari (47.485 de euro) in 2007. Deloc surprinzator, companiile cu o cifra de afaceri anuala de peste 500 milioane de dolari (373 milioane de euro) cheltuie mai mult, in medie, pe salarii, bugetand 406.403 de dolari doar pentru angajatii antrenati in e-mail marketing. Companiile cu un venit anual mai mic aloca, in medie, 135.065 de dolari (100.926 de euro) pentru acestia.
Interesant este faptul ca exista o diferenta destul de pregnanta intre costurile salariale ale companiilor business-to-business (B2B) si business-to-consumer (B2C), primele platind 186.077 de dolari (139.044 de euro) fata de 157.462 de dolari (117.662 de euro) pentru personalul specializat in e-mail marketing. Mai mult, 21% din totalul companiilor chestionate platesc peste 200.000 de dolari (aproximativ 150.000 de euro) angajatilor din acest sector.
Si totusi, bugetele in crestere alocate salariilor nu pot sustine total eforturile de concentrare a proiectelor de e-mail marketing, declara David Daniels, vice presedinte al JupiterResearch si autorul raportului, subliniand ideea ca sumele alocate nu se suprapun importantei strategice a programelor de marketing de azi.
Comparativ cu 2005, o firma de publicitate trimite, in medie, 5,2 milioane de e-mail-uri, o crestere cu 24% fata de nivelul de 4,2 milioane de e-mail-uri trimise. “Desi salariile au crescut, nu acelasi lucru se poate spune despre resursele dedicate procesului de e-mail marketing, putand aparea probleme cauzate de insasi complexitatea e-mail-urilr trimise. Companiile vor trebui sa faca fata pietei in rapida dezvoltare, alocand mai multe resurse dinamice”, a mai precizat Daniels.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: